تمهیدات لازم برای برخورد با هرگونه قاچاق دام در آذربایجان‌غربی اندیشیده شود

گروه استان‌ها ــ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان‌غربی سومین استان در تولید گوشت قرمز و دومین استان در تولید گوشت مرغ به شمار می‌رود که در این راستا به دلیل هم‌مرز بودن با ۳ کشور زمینه برای قاچاق دام فراهم است.

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه “وزیر جهاد کشاورزی قول خرید سیب شب عید را از آذربایجان‌غربی داده است” اظهار داشت: این استان در بخش تولید کنسانتره، پوره، آبمیوه و شکر به ترتیب در جایگاه اول و دوم کشوری قرار دارد بنابراین انتظار می‌رود مسئولان کشوری اهتمام ویژه‌ای برای تجهیز این واحدها داشته باشند.

وی افزود: تجزیه مزارع در بلند مدت به ضرر استان است چرا که زمین کشت محدود بوده و مردم با ساخت و سازهای غیرمجاز باعث تخریب زمین‌های کشت می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه “برای ساخت خانه‌باغ‌ها در زمین‌های کشاورزی باید مجوز ساخت صادر شود تا جلوی رشد قارچ‌گونه خانه‌باغ‌ها گرفته شود” بیان کرد: تخریب خانه باغ‌های ساخته شده علاج کار نیست و اگر ساخت و ساز خانه‌باغ‌ها با رعایت قانون و به دور از ویلاسازی باشد موجب آبادانی روستاها می‌شود.

ذاکر با اشاره به سفر دو روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان و با بیان اینکه “مردم  می‌توانند در باغ‌های خود، خانه‌باغ‌های به مساحت 20 تا 100 متر با در نظر گرفتن اولویت‌ها بسازند” عنوان کرد: بر اساس سخنان رئیس قوه قضائیه اولویت در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تخلفات درشت، ویلا‌ها و ساختمان‌های بزرگ است و کاری با آلونک‌های 40 یا 50 متری وجود ندارد.

آذربایجان‌غربی سوم‌ استان در تولید گوشت قرمز است 

وی عنوان کرد: آذربایجان‌غربی سومین استان در تولید گوشت قرمز و دومین استان در تولید گوشت مرغ به شمار می‌رود که در این خصوص به دلیل هم‌مرز بودن با سه کشور زمینه برای قاچاق دام فراهم است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین ماموران و دستگاه‌ها نظارتی باید نظارت خود را بیشتر کرده تا چنین اتفاقاتی در کشور رخ ندهد و برای جلوگیری از قاچاق دام در استان، شناسنامه‌ای برای دام تعریف شده و نقل و انتقالات دام‌ها بر اساس قانون ممنوع اعلام شده است.