مرغ‌ها روی دست مرغداران ماندند

عضو اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور گفت:​ شرکت پشتیبانی امور دام به مرغداران وعده داده بود مرغ آن‌ها را خریداری کند اما اکنون مرغ‌ها خریدار ندارند و ​تعدادی از مرغداران از ناچاری و برای تأمین هزینه‌های خود اقدام به عرضه مرغ زنده در حاشیه خیابان‌ها کرده‌اند.

محمدحسین زمانی‌راد اظهار کرد: ​مرغداران به امید خرید مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای ذخیره‌سازی، اقدام به جوجه ریزی زیاد کردند اما حالا که تولید آن‌ها آماده است این شرکت، مرغ آن‌ها را نمی​خرد یا این‌که قیمت خیلی پایینی به آن‌ها پیشنهاد داده است. درحالی‌که هزینه‌های تولید مرغ بیش از قیمت پیشنهادی است.

وی افزود: قیمت پیشنهادی شرکت پشتیبانی امور دام و کشتارگاه‌ها به ازای هر کیلوگرم 3500 تومان بوده و مرغداران راضی به این قیمت نیستند زیرا هزینه هر کیلوگرم مرغ 5000 تومان در مرغداری تمام‌شده است.

زمانی‌راد یادآور شد: شرکت پشتیبانی امور دام و کشتارگاه‌ها با برخی رفتارهای نادرست، قیمت مرغ را کاهش داده‌اند و از 10 روز گذشته اعلام کرده بودند که مرغ را خریداری و ذخیره‌سازی می‌کنند اما مرغ استان خوزستان را نخریدند.

وی ادامه داد: کشتارگاه‌ها می‌خواهند مرغ را به قیمت هر کیلوگرم 3500 تومان از مرغداران خریداری و به قیمت 6000 تومان در بازار عرضه کنند که این اقدام ضربه بزرگی به صنعت مرغداری استان وارد می‌کند.

عضو اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور بابیان این‌که تعدادی از مرغداران از ناچاری و برای تأمین هزینه‌های خود اقدام به عرضه مرغ زنده در حاشیه خیابان‌ها کرده‌اند، عنوان کرد: به‌طورکلی عرضه مرغ زنده صحیح نیست و احتمال انتقال بیماری را به مردم در پی دارد. مرغ باید از مرغداری به کشتارگاه منتقل و از این طریق در بازار عرضه شود.

زمانی‌راد تصریح کرد: ​مرغداران به دلیل صرف هزینه‌های زیاد و جلوگیری از متضرر شدن، اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

وی اظهار کرد: با توجه به تولید انبوه مرغ در کشور لازم است دولت برای عرضه مازاد تولید و جلوگیری از متضرر شدن مرغداران، فکری برای صادرات مازاد تولید کند و تقاضا داریم زمینه صادرات را برای این محصول استراتژیک برای حمایت از مرغداران فراهم کند.

عضو اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور به مرغداران هشدار داد میزان تولید خود را کاهش دهند زیرا در حال حاضر بیش از 150 هزار تن مرغ منجمد در سردخانه‌های کشور نگهداری شده و دولت قرار است این حجم مرغ را اواخر سال و ایام عید در بازار عرضه کند لذا این کار قطعاً در افت قیمت مرغ تأثیر زیادی خواهد داشت.