مرغ آرین کشور را از وابستگی به انگلیس نجات می دهد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی معتقد است به علت وابستگی به نژاد مرغ راس، انگلیس به راحتی می تواند کشور را در زمینه تولید مرغ دچار مشکل کند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ محمد یوسفی ضمن تایید بی توجهی نسبت به نژاد بومی مرغ لاین کشور بیان داشت: نکته مهمی وجود دارد که پیش از هر چیز لازم میدانم تا ذکر نمایم و آن نکته این است که فارغ از هر نوع مقایسه پیرامون برتری نژاد مرغ آرین یا رقبای خارجی آن نسبت به یکدیگر، نژادهای خارجی چون نژاد راس انگلیسی باعث وابستگی کشور ما به لاین خارجی شده اند. یعنی اگر فردا روزی بیاید که انگلستان نخواهد در زمینه تامین اجداد نژاد راس با ایران همکاری لازم را داشته باشد؛ بدون رودربایستی ما دچار مشکل خواهیم شد. بنابراین باید با تدبیری عاقلانه به گونه ای عمل نماییم تا از این تهدید احتمالی برای صنعت مرغداری ایران جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به نظرم راه حل و تدبیر مناسب در شرایط فعلی برای کشور ما توجه جدی به نژاد بومی آرین است. البته این توصیه بنده با توجه به همه کاستی ها و مشکلات احتمالی این نژاد است. چرا که بحث عدم وابستگی کشور به خارج در زمینه لاین یک اولویت است و البته نواقص احتمالی  نژاد آرین نیز به مرور قابل برطرف شدن می باشد. علاوه بر آن اگر چند درصد هم بازدهی نژاد آرین کمتر از نژادهای خارجی باشد؛ باز هم با توجه به جمیع جهات، توجه به این نژاد برای کشور مفید خواهد بود.

یوسفی در پایان گفت: با وجود اعتقاد شخصیم به لزوم تعامل با جهان و بهره گیری از علم و تکنولوژی در خدمت تولید، همچنان معتقدم که با وجود شرایط فعلی کشور ما و تداوم جریان تحریم های ظالمانه، توجه ویژه به نژاد آرین می تواند مفید باشد.