خروج مرغ زنده از خراسان شمالی ممنوع شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: خروج مرغ زنده از استان به مقصد سایر استان‌ها، از امروز (یکشنبه) تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

محمد بدری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ممانعت خروج مرغ زنده از استان، با مصوبه تنظیم بازار استان و برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت مرغ کشتار روز اعمال شده است.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود گفت: اکنون قیمت این محصول، به بیش از قیمت مصوب رسیده است و با توجه به افزایش میزان تقاضا، قیمت در چند روز گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده، دامپزشکی استان از خروج مرغ زنده استان و گوشت استحصال شده از مرغ زنده استان ممانعت می کند اما خروج گوشت استحصال شده از مرغ زنده سایر استان ها که در کشتارگاه های این استان کشتار می شود، مانعی ندارد.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان بجنورد هم گفت: قیمت گوشت مرغ، امروز نسبت به دیروز ۱۵ هزار ریال افزایش یافته است.

حسین قاسم زاده اظهار داشت: قیمت توزیع عمده و خرده فروشی گوشت مرغ گرم در امروز ۱۴۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم و برای مصرف کننده ۱۵۲ هزار ریال است.

وی افزود: قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز ۱۲۹ هزار ریال از این محصول است.

رییس اتحادیه لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد افزود: با شیوع کرونا و کاهش میزان مصرف گوشت مرغ، قیمت مرغ زنده هم بسیار کاهش یافت و به ۸۵ هزار تا ۸۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت و بر این اساس، مرغداران در این دوره، مرغ کمتری تولید کرده اند.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می شود.