نظارت بر تولید و توزیع مرغ باید بیشتر شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: نظارت بر تولید و توزیع مرغ از مرغداری تا کشتارگاه و خرده‌فروشی باید بیشتر شود.

هوشنگ بازوند، امروز(اول مرداد)در جلسه ستاد تنظیم بازار استان بر نظارت بیشتر و گسترده تر بر توزیع مرغ و لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از هر گونه گرانی تاکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش ویژه صورت گیرد که مصوبات این ستاد با آنچه که در کف خیابان برای مردم در توزیع مرغ وجود دارد، نزدیک شود و طوری عمل شود که اقدامات این ستاد اجرایی و عملیاتی شود و در جامعه نمود خود را نشان دهد.

وی با تاکید توجه ویژه در اجرایی شدن مصوبات این ستاد بیان داشت: ادارات جهادکشاورزی و صمت باید به مصوبات جلسات ستاد تنظیم بازار استان توجه کافی داشته باشند و زمانی که مسولین جهاد کشاورزی در جلسات مربوط به این ستاد قول می دهند که در مدت سه روز 200 تن مرغ وارد استان خواهند کرد حتماً باید این قول خود را عمل کنند، در صورتی‌که مشاهده کردیم این میزان مرغ وارد استان نشده است.

بازوند با بیان اینکه باید واقعیت ها را به مردم بگوییم، اظهار داشت: اگر دستگاه ها در تعهدی که می دهند قادر به تحقق آن نیستند، در این جلسات اعلام کنند که این میزان از عهده ما خارج است تا ما به تدوین برنامه ها و دیگر راهکارها بپردازیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به پیگیری ها و رایزینی های صورت گرفته برای گرفتن سهمیه مناسب برای دریافت و توزیع مرغ از وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: پیگیری های لازم را برای گرفتن حق استان انجام داده ایم اما پیگیری های بعدی برای حمل و توزیع مرغ به استان صورت نگرفته است، لذا از جهادکشاورزی استان می خواهیم که در این زمینه پیگیری ها و تلاش های خود را برای گرفتن سهمیه استان افزایش دهد تا در این زمینه مردم راحت‌تر و بهتر به خرید مرغ دسترسی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین بر نظارت دقیق از مرغداری تا کشتارگاه ها برای توزیع مرغ تاکید کرد و گفت: آنچه که واقعیت دارد نظارت ها توسط دستگاه های اجرایی ذیربط ضعیف است و گزارشی که صداوسیما شب گذشته از نحوه توزیع مرغ در استان پخش کرد واقعاً ناراحت کننده بود لذا با توجه به شرایط حاضر و مشکلاتی که وجود دارد نباید بگذاریم که مشکلات مردم بیشتر شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هر مدیر و مسئولی در این مقطع انتقال دولت کم کاری کند در واقع یک خیانت بزرگ در حق مردم انجام داده است، اظهار داشت: تا روزی که در استان مسئول هستیم باید با تمامی توان به حل مشکلات مردم بپردازیم.

وی افزود: در گزارش صداوسیما در خصوص نحوه توزیع مرغ، مردم اعلام می کردند که چون ناظر حاضر نیست مغازه دارها اقدام به توزیع نمی کنند و مردم همچنان پس از ساعت ها معطلی باید به جای دیگری مراجعه کنند، چنانچه این گونه موارد دوباره مشاهده شود حتماً با دستگاه متولی به شدت برخورد خواهیم کرد. این دستگاه ها باید به تقویت روند نظارتی خود به منظور توزیع به موقع مرغ اقدام کنند.

بازوند همچنین بر پاسخگو بودن مدیران و مسئولین در هر زمان شبانه روز تاکید کرد و افزود: ما وقتی که مسئولیت قبول می کنیم باید در هر زمانی که مشکلی پیش آمد پاسخگوی مردم و رفع مسائل موجود باشیم نه اینکه با عدم پاسخگویی به بدتر شدن شرایط کمک کنیم.

مقام ارشد استان افزود: زمانی که رسانه ها و یا مردم به مدیری زنگ می زنند و با عدم پاسخگویی از طرف مسئول مواجه می شوند این موضوع غیر از ضعف مدیریتی چه مفهومی می تواند داشته باشد. فردی مدیر محسوب می شود که در شرایط بحران ضمن تلاش برای رفع مشکلات، در همه حال پاسخگوی مردم است، زیرا اگر مردم واقعیت ها را بدانند خودشان در حل مشکلات کمک حال مدیران و مسئولین خواهند بود.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: لازم است مغازه هایی که همکاری و هماهنگی خوبی در توزیع مرغ ندارند به عنوان متخلف با نصب بنر به مردم معرفی شوند، زیرا هم مردم مشاهده می کنند مغازه ای که در این زمینه خوب عمل نکرده با مجازات همراه شده و هم این موضوع نقش مهمی در توزیع بهتر مرغ خواهد داشت.

بازوند در ادامه از فرمانداران خواست که کمیته نظارتی خود را به منظور توزیع بهتر مرغ در شهرستان ها فعال‌تر کنند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: مردم در حال حاضر شرایط سختی را می گذرانند، لذا از ما توقع دارند که پاسخگوی مشکلات آنها باشیم و با همت و تلاش افزونتر به ایجاد شرایط بهتر در جامعه کمک کنیم.

وی گفت: باید با تلاش و کوشش بیشتر به مردم اعلام کنیم که ما همواره در کنار آنان هستیم و در این زمان که در دوران انتقال دولت قرار داریم ذره ای از توان ما برای خدمت رسانی بیشتر و حل مشکلات مردم کمتر نشده است و همچون گذشته در مواجهه با مشکلات به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.