قیمت تخم مرغ کاهش یافت

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه عده‌ای در صادرات تخم مرغ به عراق خرابکاری کرده اند، گفت: عراقی‌ها، فعلا واردات تخم مرغ از ایران را متوقف کرده‌اند.
ناصر نبی پوراز توقف صادرات تخم مرغ به عراق و کاهش قیمت این محصول در پی این اتفاق خبر داد و گفت: میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری با حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش به ۶۵۰۰ تا ۶,۶۰۰ تومان رسیده است.
وی دلیل این مساله را توقف صادرات این محصول از سوی کشور عراق عنوان کرد و افزود: عده‌ای در صادرات این محصول خرابکاری کرده اند و باعث شدند چنین مسأله‌ای رخ دهد.
این فعال بخش خصوصی توضیح داد: برای صادرات باید تخم مرغ تازه صادر کرد و نباید تخم مرغ‌های سردخانه را برای این منظور مورد استفاده قرار داد چرا که تاریخ انقضای تخم مرغ‌های سردخانه کم است. اما عده‌ای اقدام به بار زدن و صادرات تخم مرغ‌های سردخانه‌ای به مقصد عراق کرده اند که این مساله نیز موجب دلخوری عراق و بستن مرزها شده است.
وی درباره اعلام نرخ رسمی تخم مرغ از سوی سازمان حمایت نیز گفت: علی اکبر مهرفرد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به سازمان حمایت خواستار اعلام نرخ ۷۵۰۰ تومانی برای هرکیلوگرم تخم مرغ شده که هنوز سازمان حمایت این قیمت را ابلاغ نکرده است.