ثبات نرخ مرغ در بازار ادامه دار شد

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت:امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و ۴۰۰ تا ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.
وی افزود: با توجه به شرایط کنونی بازار پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ زنده به ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان برسد.
حجت درباره آخرین تعیین تکلیف قیمت مصوب مرغ بیان کرد:براساس پیگیری‌های صورت گرفته،قرار است ستاد تنظیم بازار در هفته آتی قیمت مصوب مرغ زنده،مرغ گرم و مرغ منجمد را اعلام کند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در واکنش افراد به گرانی قیمت مرغ گفت:با توجه به افزایش هزینه‌های تولید باید اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص صورت گیرد چرا که مرغداران طی ماه‌های اخیر مرغ تولیدی خود را با زیان در بازار عرضه می‌کردند.
وی ادامه داد: اگر تولید از لحاظ اقتصادی برای تولیدکننده صرفه اقتصادی نداشته باشد،بدون تردید تولید کنندگان یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج می‌شوند که این امر به نفع کشور نیست.
حجت قیمت مرغ را ارزانترین پروتئین در دسترس افراد دانست و افزود:مرغ جز معدود کالا‌هایی است که در ماه‌های اخیر کمترین نوسان قیمت را داشته است و با نرخ سایر کالا‌ها قابل قیاس نیست.
این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی بیان کرد:با وجود آنکه نهاده به اندازه کافی در بنادر موجود است،اما افزایش کرایه‌های حمل و نقل و تاخیر در تحویل نهاده‌ها از جمله معضلات پیش روی مرغداران به شمار می‌رود و تا زمانیکه نهاده با نرخ مصوب ظرف پروسه زمانی حداکثر ۲ هفته به دست مرغداران نرسد،آشفتگی بازار نهاده‌های دامی همچنان ادامه دارد.
وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ در بازار آزاد عرضه می‌شود،در حالیکه با اعمال نظارت مسئولان بر امر توزیع نهاده‌های دامی،اختلاف قیمت از بین می‌رود.