صدور مجوز احداث مرغداری برای افراد خاص

دبیر کانون مرغداران گوشتی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه در بازار به ۲ برابر قیمت مصوب یعنی حدود ۸۰۰۰ تومان رسیده است، گفت: در شرایطی که بسیاری از مرغداران در ضرر هستند و اقدام به تعطیلی واحدهای تولیدی خود کرده اند شنیده می شود برای افرادی خاص در برخی استان ها مجوز احداث مرغداری صادر شده است.
پرویز فروغی با بیان اینکه وضعیت بازار جوجه یکروزه نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر نیز شده و قیمت ها به حدود ۸۰۰۰ تومان هم رسیده است، گفت: قیمت مصوب جوجه یکروزه ۴۲۰۰ تومان است ولی این نرخ در بازار رعایت نمی شود و مرغداران مجبور هستند با ۲ برابر قیمت جوجه یکروزه تهیه کنند.
وی ادامه داد: افزایش قیمت جوجه یکروزه منجر به این شده که بسیاری از تولیدکنندگان دیگر قادر به جوجه ریزی نباشند و واحدهای تولیدی خود را تعطیل کنند.
دبیر کانون مرغداران گوشتی اضافه کرد: از آن طرف نهاده ها نیز با تاخیر ۱۵ تا ۲۰ روزه به دست مرغداران می رسد که این موارد تولید را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
وی تصریح کرد: قیمت کرایه های حمل و نقل و جوجه دو برابر شده و قیمت مصوب ذرت و سویا نیز افزایش یافته است. مگر می شود تمام مولفه های تولید مرغ بالا رود ولی قیمت مرغ تغییری نکند؟
به گفته وی در این شرایط که بسیاری از مرغداری ها در ضرر و تعطیلی هستند شنیده می شود به عده ای خاص در برخی استان ها مجوز احداث مرغداری داده شده است. یعنی به جای اینکه به واحدهای تولیدی موجود کمک و آنها را ساماندهی کنند مجوزهای جدید برای احداث مرغداری صادر می کنند.
فروغی در پایان گفت: شرایط پیش رو، صنعت طیور را با چالش های جدی مواجه خواهد کرد و اگر این روند ادامه دار باشد ممکن است حتی با کمبود مرغ و صف های طولانی هم مواجه شویم.