رضایت مرغداران از قیمت جدید مرغ

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد که مرغداران نسبتا از قیمت جدید ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی هر کیلوگرم گوشت مرغ رضایت دارند.
محمدرضا کلامی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی،تامین،توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت،معدن و تجارت روز گذشته از تعیین سقف قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: این اقدام با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از تولید حداکثری مرغ و همچنین حفظ حقوق  مصرف‌کنندگان و در جهت ایجاد شفافیت در بازار این کالا انجام شده است.

در این رابطه محمد یوسفی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی گوشت مرغ بهتر از نرخ قبلی است و مرغداران نسبتا از آن رضایت دارند اما به شرطی که دیگر با صادرات این محصول پروتئینی مخالفت نشود.
وی درباره اینکه دولت تصمیم گرفته از ممنوعیت و آزادسازی صادرات محصولات مختلف به عنوان ابزاری برای تنظیم بازار استفاده نکند و از طریق افزایش و کاهش تعرفه صادرات این کار را انجام دهد،اظهار کرد: ممنوع شدن صادرات یک محصول با بازی کردن با تعرفه آن تفاوت چندانی ندارد و اگر قراردادی با خارجی‌ها منعقد می‌شود، آنها از ما تعهد می‌گیرند که گوشت مرغ را در یک بازه زمانی میان مدت یا بلندمدت از ما با قیمتی مشخص خریداری کنند و اگر دولت به جای ممنوعیت بخواهد با تعرفه جلو صادرات را بگیرد تفاوتی با قبل نخواهد داشت.
وی اظهار کرد: هر مانعی که بخواهد جلوی صادرات گوشت مرغ را بگیرد، به تولید و بازار این محصول ضربه خواهد زد؛چرا که گوشت مرغ همچون میوه و دیگر محصولات تره‌باری نیست و اگر صادرات آن با مشکل مواجه شود،همه زحمات ما از بازاریابی گرفته تا ارزآوری از بین رفته و طرف خارجی با کشورهای دیگر همچون ترکیه که از رقبای ایران است،وارد معامله می‌شود.
رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت:هم‌اکنون وضعیت تولید و تامین گوشت هیچ مشکلی ندارد و از  شرکت پشتیانی امور دام می‌خواهیم تا ثباتی به خرید گوشت مرغ بدهد و از سختگیری‌ نسبت به مرغداران بکاهد.