ترخیص برنج‌های دپوشده و معرفی ۱۳۴ دلال نهاده و مرغ با پیگیری سازمان بازرسی

پایش سوخت باک کامیون‌های خروجی از مرز بازرگان، به‌صورت مشترک توسط عوامل شرکت نفت، هنگ مرزی و گمرک در نزدیک‌ترین نقطه صفر مرزی انجام می‌شود.

 

 

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بازرسی‌های کل استان‌ها طی هفته سوم آذرماه اقدامات و نتایج قابل ذکری داشته است که برخی از آنها به شرح زیر است:

جایگاه پایش سوخت در پایانه مرزی بازرگان راه‌اندازی شد

آذربایجان غربی – پیرو تشکیل جلسه در بازرسی‌کل این استان با حضور مدیران‌کل حمل‌ونقل و راهداری، ناظر گمرکات استان، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه و … و ابلاغ صورت‌جلسه به دستگاه‌های مذکور نسبت به اجرای مصوبه هیئت وزیران درباره ساماندهی نحوه پایش و کنترل سوخت در باک کامیون‌های خروجی از کشور و جلوگیری از قاچاق سوخت از پایانه‌ها و گمرکات مرزی استان، به‌ویژه گمرک بازرگان و با پیگیری‌های بازرسی‌کل استان، هفته گذشته طی مراسمی جایگاه پایش سوخت در نزدیک‌ترین نقطه صفر مرزی پایانه بازرگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بر اساس توافق انجام‌گرفته در جلسه بازرسی‌کل استان آذربایجان‌غربی، قرار شد از این تاریخ به بعد پایش سوخت باک کامیون‌های خروجی به‌صورت مشترک توسط عوامل شرکت نفت، هنگ مرزی و گمرک در نزدیک‌ترین نقطه صفر مرزی انجام شود.

دستور ترخیص برنج‌های دپوشده در گمرک سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان- براساس بازدید بازرس‌کل استان بالغ بر 8 هزار تن برنج در انبارهای گمرک زاهدان و 23 هزار تن برنج در انبارهای چابهار موجود بود. با توجه به تحمیل خسارت جبران‌ناپذیر رسوب و نگهداری برنج که جزء کالاهای اساسی و تأثیرگذار در سبد غذایی جامعه است و همچنین افزایش بی‌رویه قیمت برنج با توجه به افزایش نرخ ارز و عدم عرضه کافی در طول یک سال گذشته، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط براساس قوانین و مقررات مربوط حداکثر ظرف مدت 20 روز اقدامات لازم جهت تسهیل روند ترخیص برنج‌های دپو و رسوب شده در انبارها را انجام تا با نظارت اداره‌کل صمت و سایر دستگاه‌های مرتبط به بازار مصرف عرضه شود.

در این بازدید از برنج‌های موجود در انبارها توسط اداره‌کل استاندارد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نمونه‌برداری شد که بر اساس نتایج حاصل از آزمایشات انجام شده تاکنون میزان 585 تن از برنج‌های موجود فاقد قابلیت مصرف انسانی تشخیص داده شده است.

ورود بازرسی‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد به خسارت میلیاردی سرقت لوله‌های نفتی

کهگیلویه و بویراحمد- موضوع سرقت لوله‌های نفتی در منطقه گوره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به صورت پرونده بازرسی موردی در دستورکار گروه نفت و گاز بازرسی‌کل استان قرار گرفت.

با انجام تحقیقات و همچنین گزارش‌ها و تخمین‌های اولیه مراجع مختلف از جمله حراست شرکت مشخص شد؛ مقدار 5400 متر (معادل 5/4 کیلومتر) لوله انتقال نفت سبک به همراه تکیه‌گاه‌‌ها (ساپورت)، در ناحیه (5) صنعتی (منطقه گوره) شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به ارزش بیش از 176 میلیارد ریال به سرقت رفته است.

طبق بررسی‌‌های انجام گرفته اولیه، از 26 نفر در واحدهای اداره حراست، عملیات و بازرسی خطوط لوله آن شرکت اخذ توضیح صورت گرفت.

بررسی مستندات و تجزیه تحلیل نقشه‌‌های توپوگرافی، هوایی و نقشه‌‌های ترسیمی اداره‌‌کل حراست مصوب وزارت نفت توسط هیئت بازرسی، حاکی از محرز بودن سهل‌انگاری و تبانی عوامل حراستی و بازرسی خطوط لوله است.

134 نفر از دلالان نهاده و مرغ در استان ایلام معرفی شدند

ایلام- بازرس‌کل استان ایلام به دنبال نوسانات میزان عرضه و قیمت مرغ در بازار استان به همراه جمعی از مدیران کل استان به صورت شبانه و سرزده از یکی از کشتارگاه صنعتی استان بازدید به عمل آورده و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

عیسی هواسی همچنین از شناسایی 37 نفر از دلالان نهاده و 97 نفر از دلالان مرغ زنده که سبب اخلال در مایحتاج عمومی شده‌اند و معرفی آنان به مراجع قانونی خبر داد.

پروژه نیمه‌کاره‌ای که باعث ترافیک شده بود فعال شد

بوشهر- با پیگیری‌های بازرسی‌کل استان بوشهر پروژه نیمه‌کاره متوقف شده احداث روگذر شهید سلیمانی شهرداری بوشهر که باعث ترافیک شدید در مرکز شهر شده بود، دوباره فعال شد.

اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید مطهری شهر بوشهر، مهم‌ترین پرژه احداثی شهرداری بندر بوشهر طی سال‌های اخیر بوده که به دلایل مختلفی از جمله کمبود اعتبارات و تأخیرات غیر مجاز پیمانکار دارای 38 درصد عقب‌ماندگی در پیشرفت فیزیکی بود.

بازرسی‌کل استان طی یک ماهه اخیر پیگیری‌های مضاعفی از طریق ارسال گزارش‌های هشداری و برگزاری جلسات حضوری جهت فعال کردن پروژه از شهرداری بندر بوشهر و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام داد که این موضوع منجر به پرداخت مطالبات پیمانکار و حل مشکلات اصلی پروژه شد.