حمایت از تولید با کاهش ۷ درصدی مالیات

معاون وزیر اقتصاد گفت: در قالب درگاه ملی صدور مجوزها، امضای طلایی از بین رفت و خود وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز نسبت به ابطال امضای طلایی خود اقدام کرد.

به گزارش بازار، ذبیح الله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: امروز در کشور به وحدت، تعامل و همدلی روزافزون نیاز داریم و شایسته است آحاد جامعه حول یک محور حرکت تحولی را انجام داده و به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: به دور از هرگونه اسم و رسم، تمام تلاش ما خدمت‌رسانی صادقانه برای مردمی است که در این ۴۴ سال صبورانه ایستادگی کرده و امیدوار هستند در این دولت کارها و اقدامات اساسی و زیربنایی انجام شود.

سلمانی افزود: در این شرایط حساس وظیفه و تکلیف ما بسیار سنگین است و باید تمام انرژی خود را صرف خدمت‌رسانی به مردم کنیم تا آثار مثبت خدمات‌رسانی به آحاد جامعه مشهود باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد فعالیت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: از سال گذشته هدفمندی یارانه آرد و نان آغاز شد و ما در همان اوایل قول دادیم که به هیچ وجه قیمت نان افزایش پیدا نمی‌کند و به رغم همه مسائل حاشیه‌ای مطرح شده، ما به وعده خود عمل کردیم و جلوی پنج تا ۶ هزار تن آرد قاچاق را گرفتیم.

سلمانی از راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوزها در حوزه کسب و کارها خبر داد و اضافه کرد: در کنار این امر و صدور مجوز در کمتر از ۷۲ ساعت، تلاش بر این بوده تا بدون مراجعه حضوری فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر انجام شود.

وی بیان کرد: در قالب درگاه ملی صدور مجوزها، امضای طلایی از بین رفت و خود وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز نسبت به ابطال امضای طلایی خود اقدام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی این امضای طلایی را مربوط به دوره قبل و اعمال امتیاز ویژه برای صدور مجوز حسابرسی عنوان کرد و ادامه داد این امضای طلایی زمانی ابطال شد که دولت از خود وزرا و مدیران خود کار شفاف‌سازی امور و تسهیل فرآیندها را آغاز کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی گفت: در لایحه بودجه سال آینده کاهش مالیات صنعتگران و تولیدکنندگان تا هفت واحد پیش‌بینی شده و امیدواریم با مصوبه مجلس نرخ مالیات بخش صنعت از ۲۵ به ۱۸ درصد کاهش یابد.

وی از حذف قوانین مخل کسب و کار و تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: در فروردین امسال ۳۵ مورد و آبان ماه نیز ۱۲ مورد تفویض اختیار به استان‌ها انجام شده و در مجموع ۴۷ تفویض اختیار را در حوزه‌های مختلف وزارت امور اقتصادی و دارایی شاهد بودیم.

سلمانی حمایت از تولیدکنندگان را با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ یادآور شد و تصریح کرد: برای سال آینده کاهش هفت درصدی مالیات پیش‌بینی شده که با تصویب مجلس امیدواریم این حرکت گام حمایتی مؤثر از سرمایه‌گذاران و تولید باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: ما کمبود نیرو را در ادارات و سازمان‌های زیرمجموعه امور اقتصادی و دارایی به عینه لمس می‌کنیم و به دنبال اخذ مجوز استخدام با تأمین اعتبار مورد نیاز در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: برای گمرک مجوز لازم صادر شده و با تعیین تکلیف نیروهای مازاد یکی از بانک‌های عامل تجمیع شده کشور، سعی خواهیم کرد تا در حوزه بانک‌ها و امور مالیاتی نیز مجوز استخدام نیرو را به دست آوریم.

سلمانی از اصلاح ساختار گمرک و تسهیل‌سازی صادرات و واردات خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با اصلاح قوانین و مقررات موانع گذشته برطرف شود.
۲۴