سوء مدیریت در سال‌های قبل عامل تولید بی‌رویه مرغ

یک تولیدکننده طیور گفت: بی‌توجهی به مدیریت تولید در سال‌های گذشته باعث به وجود آمدن شرایط فعلی و انبوهی از تولید مرغ شده که مرغداران و مسئولان را با مشکل مواجه کرده است.

افشین عراقی با بیان این مطلب، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته مجوزهای احداث مرغداری بدون توجه به شرایط بازار ارائه‌شده و در شرایط فعلی مسئولان و مرغداران را با انبوهی از تولید مواجه کرده است.

وی تصریح‌ کرد: در شرایطی که تولید بالا باشد قطعاً قیمت‌ها کاهش‌یافته و در فضای موجود کاهش قیمت برای مرغدارانی که هزینه بالایی برای تولید می‌پردازند به‌صرفه نیست و مسئولان نیز علی‌رغم حمایت‌ها خود نمی‌توانند بیش از این کاری انجام دهند.

وی سوء مدیریت در ارائه مجوز را دلیل اصلی به ‌وجود آمدن شرایط فعلی عنوان کرد و یادآور شد: در وضعیت موجود کوچک‌ترین اشتباه مرغدار مساوی با ضرر و زیان فراوان خواهد شد و در این میان نمی‌توان به کمک دولت نیز متکی بود، چراکه دولت در دو سال گذشته حمایت فراوانی از ما کرده است.

عراقی در ادامه، قیمت تمام‌شده بالای مرغ‌های تولیدی در کشور را در صادرات کم آن تأثیرگذار دانست و افزود: صادرات در شرایطی امکان‌پذیر است که مرغدار ضرر نکند، درحالی‌که در فضای فعلی صادرات به نفع مرغدار نیست.

این تولیدکننده طیور خاطرنشان: تولید فعلی مرغ در کشور بیش از مصرف است و این شرایط فقط حاصل سوء مدیریت در سال‌های گذشته است.