مرغداری‌ها هورمون استفاده نمی‌کنند

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان، گرایش مردم به سمت مصرف مرغ‌های با وزن بالا را یک معضل عنوان کرد و گفت: بهترین وزن برای مرغ‌های مصرفی 1400 تا 1800 گرم است.

کامران زیباکردار سه‌شنبه شب در جریان بازدید علمای دینی از کشتارگاه صنعتی مرغ شهرستان دهگلان و آگاهی از نحوه ذبح مرغ، اظهار داشت: این شهرستان نخستین منطقه‌ای در استان بود که کشتارگاه سنتی دام منشأ آلودگی را تعطیل کرد.

وی با بیان اینکه اکنون دهگلان از تولیدات کشتارگاه صنعتی استان استفاده می‌کند این امر را موجب خوشحالی دانست و گفت: هدف از این بازدید معرفی استعدادها و توان موجود استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان، کشتارگاه صنعتی دام استان و کشتارگاه طیور بالداران زاگرس را ازجمله بهترین کشتارگاه‌ها در کشور دانست.

زیباکردار، اعتمادسازی در خصوص روند کشتار طیور را دیگر هدف این بازدید ذکر کرد و افزود: باوجودآنکه تبلیغات سوئی در مورد ذبح غیرشرعی طیور صورت می‌گیرد، اما همه آن‌ها به شکل صحیح و با نظارت روحانیون و لحاظ کردن تمام اصول شرعی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر وجود یک پروسه کاملاً بهداشتی در این موضوع، تصریح کرد: در صنعت مرغداری کشور، هیچ‌گونه هورمونی در سطح مرغداری‌های کشور و استان استفاده نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان، گرایش مردم به سمت مصرف مرغ‌های با وزن بالا را یک معضل مهم عنوان کرد و گفت: بهترین وزن برای مرغ‌های مصرفی باید 1400 تا 1800 گرم باشد.

زیباکردار مرغ‌های با وزن بالاتر را دارای حجم بیشتری از چربی‌های غیر سودمند دانست و گفت: این مرغ‌ها ارزش غذایی زیادی ندارد و نباید به مصرف آن‌ها تمایل داشت.

وی ترویج فرهنگ مصرف مرغ‌های با وزن پائین را از برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان برشمرد و گفت: ویژگی مهم این‌گونه مرغ‌های کم‌وزن، رسیدن به اوج دوران پرورش و آماده برای مصرف است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با بیان اینکه این دوران 42 روزه است، گفت: اگر مرغی بیشتر از این عمر داشته باشد، بیمار شده و مرغدار ناچار است از داروهای مختلفی که ممکن است مضر باشد، استفاده کند.

زیباکردار با بیان اینکه منکر وجود برخی متخلفان نیستیم، تصریح کرد: مصرف مرغ‌هایی که به شکل زنده و خارج از کشتارگاه ذبح می‌شوند، خطرناک است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در خصوص گوشت قرمز نیز محصولات کشتارگاه‌ها دارای برچسب اطمینان هستند مردم را از خرید گوشت قرمز فاقد این‌گونه برچسب‌ها بر حذر داشت.