میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر از مرز ۵۰ میلیون تن گذشت

به گزارش خبرنگار ایرنا، ” محمد شکیبی نسب ” روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع کالاهای یاد شده ۴۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تن کالای نفتی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶.۵ درصدی نشان می دهد.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۱۶ هزار تی. ای . یو کانتیتر در بنادر استان بوشهر بیان کرد: در مدت ۱۰ ماهه امسال میزان ترانزیت کالا در بنادر این استان با افزایش ۴۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۳ هزار و ۹۳۷ تن رسیده است.

شکیبی نسب ادامه داد: گوشت و فرآورده‌های نفتی، مواد نفتی، خرده بار و متفرقه و خودرو به ترتیب با افزایش ۸۷۵، ۶۲۳، ۵۷۶ و ۲۲۱ درصدی بیشترین ترانزیت بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: میزان ترانزیت کاغذ و مقوا، چرم و مصنوعات چرمی، لوازم خانگی، کالاهای ساختمانی، چوب و تخته و لوازم یدکی نیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است .

شکیبی نسب یادآور شد: در شاخص کالاهای اساسی نیز روغن خوراکی، گوشت، گندم و ذرت به ترتیب با یکهزار و ۶۰۰، ۸۷۵، ۱۰۰ و ۳۶.۴ درصد به ترتیب بیشترین میزان واردات بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: با توسعه زیرساختی و ظرفیت ایجاد شده در بنادر استان بوشهر انتظار می‌رود این استان در سال‌های آینده شاهد حجم قابل توجهی از ترانزیت کالاهای مختلف نفتی و غیرنفتی باشد.

شکیبی نسب یادآور شد: در شاخص تردد شناورها نیز ۱۰ ماهه امسال چهار هزار و ۴۰۰ شناور در بنادر استان بوشهر تردد داشته است که در این بین آمار شناورهای بالای یکهزار تن افزایش ۱.۴ درصدی داشته است.

شکیبی نسب ادامه دارد: در مدت یاد شده ۲۱۲ هزار نفر مسافر در بنادر استان بوشهر جابجا شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.