بازار تخم مرغ به زودی متعادل می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش صدور مجوز‌های صادراتی منجر به متعادل شدن قیمت تخم مرغ می‌شود و این تعادل برای مصرف کنندگان محسوس خواهد شد.

اقتصاد۲۴ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به منظور توانمندسازی زنان روستایی و عشایری براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی و آموزش و ترویج مصرف محصول سالم و استاندارد در سطح کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روند رو به افزایش صادرات تخم‌مرغ باعث افزایش قیمت این محصول شد که با اقدامات صورت گرفته تا چند روز آینده بازار این محصول متعادل می‌شود.

وی افزود: اکنون روی مجوز صادرات تخم‌مرغ کار می‌شود تا با به حداقل رساندن مجوز‌ها بازار این محصول به حالت عادی بازگردد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت جدید هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی حدود ۲۶ هزار تومان است، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش صدور مجوز‌های صادراتی منجر به متعادل شدن قیمت تخم مرغ می‌شود و این تعادل برای مصرف کنندگان محسوس خواهد شد.

وی با اشاره به عدم کاهش تولید گفت: علاوه بر تشدید نظارت‌ها بر قیمت تخم مرغ توسط سازمان تعزیرات، تیمی نظارتی در وزارت جهاد کشاورزی نیز تشکیل شده که این امر مورد استقبال تولیدکنندگان برای افزایش تولید قرار گرفته است.