روزانه بیش از ۱۰۵ تن گوشت مرغ در بازار استان بوشهر توزیع می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر از توزیع روزانه بیش‌ از ۱۰۵ تن گوشت مرغ در بازار استان خبر داد و گفت: مرغ در استان به اندازه کافی تولید و عرضه می‌‌شود و جوابگوی نیازهای مردم است.

 

محمد تقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور استان بوشهر است اظهار داشت: در این استان 217 مرغداری فعال است که در هر دوره 6.5 میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌کنند.

وی ظرفیت جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان بوشهر در سال افزون بر 21 میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: سال گذشته در 217 مرغداری استان بوشهر 38 هزار تن گوشت مرغ تولید و به بازار عرضه شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تکمیل حلقه‌های مهم تولید گوشت مرغ در استان بوشهر خاطر نشان کرد: علاوه بر 217 واحد مرغداری، کشتارگاه، تولید جوجه یک روزه و مرغ مادر در استان بوشهر تولید می‌شود که نیازمندی‌های این واحدها تأمین می‌کنند.

منوچهری، با بیان اینکه کمبود گوشت مرغ در استان بوشهر وجود ندارد خاطر نشان کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان 28 کیلوگرم است که تولید گوشت مرغ در واحدهای مرغداری جوابگوی نیاز استان است.

وی، از توزیع روزانه بیش‌ از 105 تن گوشت مرغ در بازار استان خبر داد و گفت: اکنون قیمت گوشت مرغ در بازار استان بر اساس قیمت تعیین شده هر کیلوگرم 24 هزار و 900 تومان عرصه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در فروردین ماه را افزون بر 1.8 میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: بین 13 تا 20 اردیبهشت ممکن است به سبب زمان جوجه‌ریزی وقفه‌ای در عرضه گوشت مرغ ایجاد شود ولی از 22 اردیبهشت این مشکل برطرف می‌شود.

منوچهری، میزان تولید گوشت مرغ در فروردین را 3 هزار تن دانست و تصریح کرد: میزان توزیع نهاده‌های واحدهای مرغداری مطلوب است و نهاده ذرت و سویا براساس درخواست مرغداری‌ها از طریق سامانه تهیه و توزیع می‌شود.

وی از راه‌اندازی نخستین واحد تولید مرغ مادر گوشتی خبر داد و تصریح کرد: با افتتاح این پروژه 3 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره فراهم شده و وابستگی واحدهای مرغداری‌های استان بوشهر به تامین جوجه یک‌روزه از دیگر نقاط قطع کرده است.