کم‌فروشی و گران‌فروشی مرغ در بهارستان منجر به جریمه۶۵۰ میلیون ریالی شد

گروه استان‌ها – رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان بهارستان گفت: به‌واسطه نظارت بیشتر بازرسان اداره صمت بر واحدهای مرغ فروشی در این شهرستان ۳۷ تخلف گران‌فروشی و کم‌فروشی مرغ محرز و ۶۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی تعیین‌شده است.

 

علی‌اکبر حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با تأکید بر تنظیم قیمت‌ها در بازارهای شهرستان اظهار داشت: 200 واحد صنفی توزیع مرغ در بهارستان فعالیت دارند که عرضه 60‌ تن نیاز روزانه گوشت مرغ در حالت عادی را بر عهده‌دارند.

وی افزود: در شهرستان بهارستان در حال حاضر با توجه به مشکلات موجود روزانه 10 الی 15 تن مرغ توسط واحدهای صنفی دارای مجوز توزیع می‌شود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بهارستان با بیان اینکه واحدهای صنفی توزیع مرغ یکی از پرتخلف‌ترین واحدهای صنفی در شهرستان به شمار می‌روند گفت: عمده‌ترین تخلفات واحدهای توزیع مرغ و پروتئین کم‌فروشی و گران‌فروشی است.

حسینی تصریح کرد: بازرسان اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان بهارستان در مدت اخیر 457 مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیع مرغ داشتند و تمامی فعالیت این واحدها را رصد و پایش کردند.

وی سپس افزود: در مدت اخیر و به‌واسطه نظارت بیشتر بر واحدهای مرغ فروشی 37 تخلف گران‌فروشی و کم‌فروشی مرغ محرز و 650 میلیون ریال جریمه نقدی تعیین‌شده که درنهایت پرونده به تعزیرات ارجاع می‌شود.

رئیس صنعت معدن و تجارت بهارستان به توزیع حدود 700 تن مرغ در شهرستان بهارستان اشاره کرد و یادآور شد: اگر روزانه 30 تن گوشت مرغ در بازارهای بهارستان توزیع شود نیاز بازار تأمین خواهد شد.

رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته 1167 بازرسی از اصناف شهرستان انجام و 91 واحد صنفی متخلف شناسایی و قریب به 1 میلیارد و 400 میلیون ریال جریمه نقدی شدند.