افزایش قیمت تخم مرغ دوباره رکورد زد!

داستان تکراری گرانی مرغ و تخم مرغ همچنان ادامه دارد و این روزها قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار به بیش از ۵۰ هزار تومان رسیده است.
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت ۵۰ هزار تومانی برای شانه معمولی و ۳۰ عددی تخم مرغ است و تخم مرغ های بسته‌بندی شده دارای مارک قیمت بالاتری دارند. برای مثال در سایت های فروش مواد غذایی، قیمت امروز بسته‌ ۲۰ عددی تخم‌مرغ ۵۷ هزار تومان و قیمت بسته ۱۵ عددی ۴۸ هزار تومان درج شده است که با این وضع قیمت تخم‌مرغ ‌های برند، از دانه‌ای سه هزار تومان و بیشتر هم سر در می‌آورد.

این در حالیست که قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ برای خرید از مرغداران ۱۴ هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده که بر اساس این قیمت‌ها، شانه تخم مرغ با وزن متوسط ۱.۸ کیلوگرم باید ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان قیمت داشته باشد که با بازار نزدیک به ۲۰ هزار تومان اختلاف دارد!

به گفته رئیس اتحادیه خواربارفروشان کرمانشاه هم اکنون قیمت هر دانه تخم‌مرغ برای مصرف کننده در کرمانشاه حدود ۱۶۵۰ تومان است که با این وصف قیمت هر شانه تخم‌مرغ به نزدیک ۵۰ هزار تومان می‌رسد.
حتما بخوانید

 

سید حسن موسوی با بیان اینکه اکنون قیمت هر عدد تخم مرغ برای مغازه‌داران خرده فروش ۱۵۵۰ تومان است، افزود: این قیمت با افزایش ۱۰۰ تومانی به دست مصرف‌کننده می‌رسد، یعنی هر عدد ۱۶۵۰ تومان.

وی ادامه داد: اگرچه قیمت شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ معمولا بر اساس کیلوگرم است، اما هر شانه تخم‌مرغ اگر وزن متوسطی داشته باشد، نزدیک به ۵۰ هزار تومان تمام می‌شود.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان کرمانشاه با اشاره به اینکه روند افزایش قیمت تخم‌مرغ نزدیک به دو هفته است که آغاز شده، تاکید کرد: پیش از این قیمت هر شانه تخم مرغ حدود ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان بود.

موسوی دلیل گرانی تخم مرغ را بالا رفتن قیمت تولید آن و همچنین کاهش تولید اعلام کرد و افزود: اگر تولید بالا برود، قیمت‌ها با افزایش عرضه شکسته خواهد شد.

وی افزایش قیمت تخم‌مرغ را سراسری دانست و تاکید کرد: اکنون کمبود جدی در بازار کرمانشاه نداریم.