افزایش خرید تضمینی گندم/ کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ

استاندار تهران بیان‌کرد: امسال مشکلی در مورد کالاهای اساسی وجود ندارد چرا که خرید تضمینی گندم افزایش داشت و قیمت مرغ و تخم مرغ نیز کنترل شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران، اظهار‌کرد: اصرار ما بر استمرار محدودیت‌های موثر در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است و مجازات متخلفان و خاطیان از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در جای خود باقی است و باید با جدیت مورد نظارت و پیگیری قرار گیرد، اصرار دیگر ما بر عدم برگزاری مراسمی که منجر به تجمع مردم شود و مراسم‌های ویژه ماه محرم نیز طبق دستورالعمل‌های مورد توافق وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اجرا شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در این استان تصریح‌کرد: تعداد افراد بستری به علت ابتلا به این بیماری با شیب ملایمی در حال کاهش است چراکه آمار حاکی از آن است که تعداد این افراد از چهار هزار و ۵۰۰ بیمار در ابتدای مرداد به متوسط روزانه ۳۰۰ مورد رسیده‌ است اما باید توجه داشت که همچنان وضعیت تهران با وجود روند کاهشی تعداد بستری‌شدگان و فوتی‌ها، شکننده است و امکان دارد بار دیگر این روند سیر صعودی به خود بگیرد.

به گفته محسنی بندپی، تا صبح روز ۲۷ مرداد، با سه هزار و ۲۸۱ مورد بیمار بستری در مراکز درمانی و در ۲۴ ساعت منتهی به این روز ۵۳۵ مورد جدید شناسایی روبرو بودیم در این مدت ۳۷ مورد فوتی و ۵۶۰ بهبودیافته در استان تهران به ثبت رسید.

این مقام مسئول با رد این نظر که شدت شیوع و قدرت ویروس کرونا نسبت به روزهای نخست کاهش یافته است، افزود: زمانی که هنوز فوتی‌ها و بیماران بستری در بخش‌های ویژه تغییر محسوسی نکرده و با وجود پیش‌بینی فروکش این بیماری در تابستان، با همان شدت اسفند سال قبل افراد را درگیر می‌کند، نمی توان چنین ادعایی داشت؛ روال شیوع ویروس‌های قبل بر این اساس بود که ابتدا جریان می‌یافت و پس از مدتی قدرت کشندگی و بیماری‌زایی آن فروکش می‌کرد اما این ویروس به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست.

وی در خصوص تاثیر واکسن ها در کاهش و فروکش کردن ویروس کرونا خاطرنشان‌کرد: اکنون تمام جهان و همه استان‌های ایران تحت تاثیر این ویروس قرار دارد و حتی در کشورهایی که فروکش کرده و آمار به صفر رسیده بود، بار دیگر ویروس شیوع یافته است پس نمی‌توان چندان بر روی اثربخشی واکسن‌های پیشنهادی کشورهای مختلف نیز حساب باز کرد.

محسنی بندپی در پایان خاطرنشان‌کرد: علاوه بر اینکه هیچ نگرانی بابت ذخایر کالاهای اساسی در کشور و این استان وجود ندارد، میزان خرید تضمینی گندم نیز افزایش یافته است و با توجه به بارندگی و شرایط اقلیمی، همه محصولات کشاورزی به وفور تولید شده و از سلامت و امنیت آنها هم اطمینان خاطر وجود دارد؛ همچنین مشکلی که از بابت قیمت مرغ و تخم‌مرغ وجود داشت نیز برطرف شده و اکنون قیمت آنها کنترل شده است.