صنعت مرغ کشور به آرامش رسید/مشکلی در تولید و قیمت مرغ وجود ندارد

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،غیبعلی قاسمی عضو هیئت رئیسه انجمن جوجه یک روزه کشور  اظهار کرد: در حال حاضر با تامین نهاده‌ها و دان مرغ توسط دولت، صنعت مرغ کشور به آرامش رسیده است و مشکلی در تولید و قیمت مرغ وجود ندارد.

قاسمی با بیان اینکه میانگین قیمت کشوری هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: با توجه به قیمت نهاده‌ها و افزایش هزینه‌های حمل و نقل قیمت مرغ گرم آماده طبخ نیز بین ۲۲ هزار تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان پیش بینی شده است.

با اشاره به اینکه براساس نیاز فعلی کشور باید  ۱۰۰ میلیون قطعه در ماه جوجه ریز شود افزود: با تلاش تولید کنندگان مرغ و با هدف اینکه مشکل کمبود مرغی در کشور نداشته باشیم از آذر ماه جوجه ریزی در کشور به ۱۱۰ میلیون قطعه در ماه  افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه مرغدارن آذربایجان غربی تصریح کرد: بازار عید و ماه مبارک رمضان بیشترین مصرف مرغ را در کشور خواهیم داشت که برای جلوگیری از کمبود مرغ در این روز‌های پرمصرف از بهمن ماه جوجه ریزی را به ۱۲۵ میلیون قطعه افزایش خواهیم داد و مردم تا نگران خرید مرغ نداشته باشند.

قاسمی تاکید کرد: که اگر نهاده‌ها همانند دو ماه گذشته همچنان بدون مشکل از طرف دولت تامین شوند، افزایش قیمت وجود نخواهد داشت و مرغ در عید و ماه مبارک رمضان حداکثر با ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.