مرغداران در اندیشه خاتمه فعالیت تولیدی

مشاور عالی هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور از افزایش قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۱۰ هزار تومان خبر داد و گفت: این قیمت ۵ هزار و ۸۰۰ تومان بیش از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است.
محمدعلی کمالی سروستانی با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های نظارتی بر بازار جوجه یکروزه، اظهار کرد: جوجه یکروزه یکی از مهم‌ترین نهاده‌های تولید گوشت مرغ است و تغییر در قیمت یا نوسان در بازار آن می‌تواند عرضه و‌ تامین این کالا را دچار مشکل جدی کند.
وی ادامه داد: گران فروشی جوجه یکروزه همراه با مشکلات تامین نهاده‌های خوراک فشار مضاعف را بر مرغداران وارد آورده و بسیاری به فکر ترک تولید افتاده‌اند.
کمالی سروستانی قیمت هر قطعه جوجه یکروزه در بازار را ۱۰ هزار تومان عنوان کرد که ۵ هزار و ۸۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب است.

وی یادآور شد: ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر قطعه جوجه یکروزه را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده است.
کمالی سروستانی با تاکید بر اینکه عدم کنترل واحدهای مرغ مادری برای نیز جای سوال دارد، اظهار کرد: در سراسر کشور در مجموع ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد مرغ مادری تولیدکننده جوجه یکروزه وجود دارد که کنترل آن‌ها با توجه به تعداد محدودشان کار سختی نیست.
وی تصریح کرد: با جوجه یکروزه ۱۰ هزار تومانی هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران ۲۱ هزار تومان تمام می‌شود در حالی که قیمت مصوب خرید از آن‌ها ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است.
کمالی سروستانی با بیان اینکه مرغداران به دلیل برخوردهای شدید تعزیراتی امکان فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب را ندارند، افزود: اگر مرغداری اقدام به فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب کند علاوه بر جریمه و عدم تحویل نهاده به آن، مجوز جوجه ریزی نیز داده نمی‌شود.

وی همچنین از تاخیر ۳ تا ۴ ماهه تحویل نهاده‌های دامی به مرغداران به رغم اعلام سهمیه در سامانه بازارگاه خبر داد که مرغداران را در سیر کردن مرغ هایشان دچار مشکل کرده است