فروش غیرقانونی تخم مرغ و شانه‌های خالی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تفاوت در قیمت تخم مرغ در استان و استان‌های دیگر باعث شد تا مرغداران، تخم مرغ را به استان‌های دیگر بفرستند، گفت: از امروز بازار خراسان جنوبی با کمبود تخم مرغ مواجه نخواهد بود.

سید غلامرضا زجاجی، در گفت‌وگو با ایسنا کمبود مرغ را در استان رد کرد و گفت: تنها در شهرستان بیرجند با مشکل نبود تخم مرغ در بازار مواجه هستیم که طی جلسه دیروز با مسئولان، هماهنگی‌ها برای حل مسئله صورت گرفت.

وی افزود: طبق پیگیری مسئولان،‌ مشخص شد مرغداری‌هایی که مرغ تخم گذار دارند، تخم مرغ تولیدی خود را به صورت غیرقانونی به خارج از استان صادر می‌کنند و همین موضوع باعث شد در بازار خراسان جنوبی تخم مرغ نداشته باشیم.

زجاجی ادامه داد: تفاوت در قیمت تخم مرغ در استان و استان‌های دیگر باعث شد تا مرغداران، تخم مرغ را به استان‌های دیگر بفرستند.

وی تصریح کرد: از مرغداران استان دعوت کرده و با تشکیل جلسه هماهنگی، مصوب شد ابتدا نیاز استان رفع شود و سپس در صورت مازاد به استان‌های دیگر صادر شود.

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: از مرغداران استان که از امروز، روال قبل را در توزیع در استان در پیش گیرند و اگر این روال پس از امروز توسط مرغداران پیگیری نشد، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

زجاجی با بیان اینکه مرغداران ۴۰ درصد تولیدات خود را تحویل مراکز فروش در سطح استان می‌دهند و باقیمانده با تصمیم گیری سازمان جهاد کشاورزی از استان خارج می‌شود، تصریح کرد: اکنون قیمت مرغ در استان ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت تخم مرغ ۱۷ هزار تومان است.

وی یادآور شد: اگر مردم در مرکزی شاهد گران فروشی باشند و دیدند که بیشتر از این قیمت‌ها گوشت مرغ به فروش رفت سریعا باید مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا تخلفات پیگیری شده و شاهد گران‌فروشی نباشیم