فروش تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی ۴۰ درصد زیر نرخ مصوب/ اعلام قیمت تخم‌مرغ بسته‌بندی ۳۰تایی

«حمیدرضا کاشانی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تعیین قیمت مصوب تخم مرغ بسته‌بندی ۳۰ تایی، افزود: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده بود که اکنون فروش هر کیلوگرم تخم مرغ به ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان رسیده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن اظهار داشت: علاوه بر کاهش مصرف به دلیل گرم شدن هوا و دپو محصول در واحدهای تولیدی باعث شده که تولیدکنندگان روزانه ۷۰ میلیارد تومان ضرر ببینند.

وی تصریح کرد: با خنک شدن هوا مصرف افزایش می‌یابد؛ بنابراین باید تولید حفظ شود تا در ۹ ماه سال با کمبود روبرو نشویم.

کاشانی گفت: اگر گله‌های مرغ تخم‌گذار در اثر زیان مداوم حذف شوند حداقل ۱۰ تا ۱۴ ماه طول می‌کشد تا گله جدیدی وارد چرخه تولید شود که این پروسه زمان بر می‌تواند کاهش تولید داخلی را در پی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن از اعلام قیمت مصوب تخم مرغ بسته‌بندی ۳۰ تایی خبر داد و گفت: قیمت تخم مرغ بسته‌بندی ۳۰ تایی با درب ۱۱۸ هزار و ۶۵۰ تومان و بدون درب ۱۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان برای تحویل در مراکز عرضه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه تخم مرغ فله‌ای و بسته‌بندی ۳۰ تایی ۹۰ درصد بازار داخلی را تأمین می‌کند، افزود: این تعیین قیمت از سوی اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن تنها برای تخم مرغ‌های بسته‌بندی ۳۰ تایی است و قیمت دیگر تخم مرغ‌های بسته‌بندی را شامل نمی‌شود.

کاشانی اظهار داشت: تعیین قیمت برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی برخی فروشندگان که این محصول را باقیمت‌های بالاتری می‌فروختند، منظور شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن تصریح کرد: تخم مرغ‌های بسته‌بندی شده باید دارای تاریخ تولید و انقضا، کاملاً سالم و بدون ترک‌خوردگی، شکستگی و آلودگی باشد.

وی بیان کرد: تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی ۲۰ تایی، ۱۲ تایی و ۹ تایی تنها ۱۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارند که توسط شرکت‌های بسته‌بندی به بازار عرضه می‌شوند و این محصولات شامل قیمت‌گذاری مصوب نیستند.

کاشانی گفت: شرکت‌های بسته‌بندی تعیین‌کننده قیمت‌های تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی ۹ تا ۲۰ تایی هستند.