خرج دامداران با دخلشان نمی خواند…

خرج دامداران با دخل‌شان نمی‌خواند
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود افزایش قیمتی که بر نهاده‌های دامی وارد شده، قیمت دام زنده پایین است که این امر به ضرر تولیدکننده است.
حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به اینکه یکی از مشاغلی که در اقتصاد و معیشت مردم روستاها و نیز تامین امنیت غذایی شهرنشینان نقش سازنده‌ای دارد دامداری است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر، افزایش قیمت نهاده‌های دامی دامداران را رنج می‌دهد و به مانعی بر سر راه آنان تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه با وجود افزایش قیمتی که بر نهاده‌های دامی وارد شده، قیمت دام زنده پایین است و این امر تولیدکننده را با آسیب و ضرر و زیان مواجه می‌کند، اضافه کرد: برای حمایت از دامداران در شرایط موجود باید خرید تضمینی یا حمایتی دام زنده انجام شود.
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه، ادامه داد: طبق گفت‌وگویی که با معاون وزیر جهادکشاورزی کشور انجام شد، وی اعلام کرد وزیر جهادکشاورزی به پشتیبانی امور دام کشور دستور داده تا هر میزان و هر تعداد دام زنده‌ای که وجود دارد را با قیمت تضمینی خرید شود.
این‌ مسئول با اضافه کردن این مطلب که طبق گفته معاون وزیر جهادکشاورزی دستور خرید تضمینی دام زنده از دو هفته قبل توسط وزیر جهادکشاورزی صادر شده است، عنوان کرد: در طول هفته گذشته دستورالعمل مربوطه توسط پشتیبانی امور دام به استان‌ها ابلاغ شده است.
نائب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این روزها دام زنده با توجه به هزینه‌های نگه‌داری بالا با قیمت کمی به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با خرید تضمینی که معاون وزیر جهادکشاورزی از طرف وزیر جهادکشاورزی قول آن را داده است، بخشی از مشکلات دامداران مرتفع شود.