تصمیمات جدید برای رفع کمبود مرغ در گلستان/ با فروش بالاتر از ۲۰۴۰۰ تومان برخورد شدید می‌شود

گروه استان‌ها- ستاد تنظیم بازار گلستان برای اینکه بتواند مشکل کمبود مرغ به ویژه در روزهای پایانی سال را برطرف کند امروز تصمیمات جدیدی گرفت و قرار شد توزیع مرغ به ۲۰۰ تن در روز افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، استان گلستان تا پایان دی ماه امسال توانست بیش از 276 هزار تن گوشت مرغ تولید کند و از این نظر بالاتر از استان مازندران در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

اما چند هفته‌ای است که دوباره مردم این استان با کمبود مرغ، صف‌های طولانی و البته در برخی مواقع گرانفروشی‌ مرغ مواجه شده‌اند. در این مدت مسئولان متولی تنظیم بازار هم فقط قول رفع مشکل داده‌اند اما در عمل گره‌ای از مشکلات مردم باز نشده است.

در روزهای پایانی سال و البته خطر ایجاد موج چهارم شیوع کرونا، ایجاد صف‌های طولانی برای خرید برخی اقلام از روغن گرفته تا شکر و گوشت مرغ نشان دهنده بی‌تدبیری مسئولان است.

سازمان جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت که وظیفه تولید و توزیع و کنترل بازار را دارند تا کنون در این امر موفق نبوده‌اند این در حالی است که گلستان در زمینه تولید مشکلی ندارد و حتی معین استان‌های دیگر است.

در حالیکه دستگاه‌ها و مسئولان توپ کمبود مرغ را در زمین یکدیگر می‌اندازند، این مردم هستند که برای خرید یک تا دو عدد مرغ باید از ساعت 7 صبح جلوی مرغ فروشی‌ها در صف بایستند. صف‌هایی که همراه مرغ، کرونا را هم به مردم می‌دهند.

پس از چند هفته حرف درمانی و تصمیماتی که هیچ کدام مشکل کمبود مرغ را برطرف نکرد امروز ستاد تنظیم بازار استان تصمیمات جدیدی برای حل این مشکل اتخاذ کرد که مهم‌ترین آن افزایش توزیع روزانه مرغ به 200 تن بود.

هادی حق شناس، استاندار گلستان در ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: در هفته‌های اخیر توزیع روزانه مرغ به بیش از 110 تن رسیده اما برای رفع مشکلات مردم تا اطلاع ثانوی روزانه 200 تن مرغ در بازار توزیع خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه در برخی استان‌های همجوار قیمت مصوب مرغ رعایت نمی‌شود اما در گلستان تاکید داریم مرغ با قیمت مصوب کیلویی 20 هزار و 400 تومان به مردم عرضه شود و دستگاه‌های نظارتی موظف به نظارت بر اجرای صحیح مصوبات هستند و با کسانی که مرغ را بالاتر از این قیمت بفروشند برخورد می‌شود.

استاندار گلستان بیان داشت: کشتارگاه‌ها و مرغداری‌های سراسر استان در تمام شهرستان‌ها می‌توانند تا پایان وقت اداری روز شنبه 23 اسفند نسبت به دریافت مجوز عرضه مرغ گرم با قیمت مصوب اقدام کنند.

وی هم چنین اعلام کرد: رستوران‌ها با همکاری اتحادیه مرغداران می‌توانند نسبت به دریافت مستقیم مرغ گرم اقدام کنند تا بدین وسیله از صف‌های تشکیل شده در مقابل مرغ فروشی‌ها کاسته شود.

حق شناس این را هم گفت که تلاش داریم در برنامه‌ای بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی تا 15 فروردین توزیع مرغ صورت گیرد تا این اقدام نیز زمینه دسترسی ساده‌تر سایر اقشار جامعه به مرغ را فراهم آورد.