آرادان قطب تولید مرغ نیازمند حمایت ویژه است

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:شهرستان آرادان با تولید سالانه ۱۰ هزار تن به عنوان قطب تولید مرغ در استان نیازمند حمایت ویژه است.
سید حسن میرعماد روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح یک واحد تولیدی مرغ تخمگذار در منطقه کهن آباد آرادان استان سمنان افزود:آرادان ظرفیت قابل توجهی در تولید تخم مرغ و مرغ دارد که با اجرای طرح های توسعه ای باید از این ظرفیت بهره برد.
وی خاطر نشان کرد:طرح توسعه واحد مرغداری تخم گذار از ۴۸ هزار قطعه به ۱۶۰ هزار قطعه امروز در آرادان گشایش یافت.
وی خاطر نشان کرد:این شرکت تعاونی در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در این شهرستان با خرید یک واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت ۲۸ هزار قطعه در زمینی به مساحت ۲۱ هزار و ۶۸ مترمربع در بخش کهن آباد آغاز کرد و در سال ۱۳۹۱ با تعویض قفس های منبری و اجرای سامانه های نوین،ظرفیت تولید را به ۴۸ هزار قطعه افزایش داد.
میرعماد ادامه داد:این ظرفیت در سال جاری با اجرای طرح های توسعه ای به ۱۶۰ هزار قطعه رسید و،در کنار توجه به کمیت،در کیفیت محصولات تولیدی هم تلاش شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت:برای اجرای طرح توسعه ای در این واحد تخم گذار ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای ۴۰ نفر اشتغالزایی شده است.
در این آیین مرتضی رضایی معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی،غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهرستانی حضور داشتند.
11 واحد مرغداری در آرادان فعال است و این شهرستان با دست کم ۱۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان سمنان قرار دارد.
۵۱۱ واحد انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم گذار،۱۲ واحد پرورش شتر مرغ،۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۲۰ هزار قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.