بازگشت قیمت تخم مرغ به نرخ مصوب

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه سهمیه دی ماه نهاده های دامی هنوز به تولیدکنندگان عرضه نشده است، گفت: قرار است طی دو روز اخیر این کار انجام شود.

اصر نبی پور با اشاره به اینکه بنا بر اعلام دولت قرار است نهاده‌های دامی در دی ماه نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، گفت: تاکنون سهمیه دی ماه در سامانه بازارگاه بارگذاری نشده و آن طور که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده طی امروز و فردا قرار است این کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی ناچار به تأمین نهاده‌های مورد نیاز خود از بازار آزاد هستند، افزود: قیمت هر کیلوگرم ذرت در بازار آزاد هم اکنون بیش از ۸ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا بیش از ۱۱ هزار تومان است.

این فعال صنفی ادامه داد: قیمت مصوب هر کیلوگرم ذرت ۱,۹۰۰ تومان و سویا ۳,۴۰۰ تومان است.

وی قیمت جوجه یک روزه تخم گذار را نیز ۱۶ هزار تومان و دو برابر نرخ مصوب اعلام کرد و گفت: واحدهای مرغ مادر تولیدکننده جوجه تخم گذار حدود ۸ تا ۹ واحد هستند و هر طور که بخواهند برای بازار آن برنامه ریزی می‌کنند و متأسفانه نظارتی هم بر روند تأمین و توزیع این نهاده نیست.

نبی پور قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری نیز ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت تخم مرغ که مدتی کاهش یافته بود به دنبال مطرح شدن مباحث مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مجدداً افزایش یافت و به نرخ مصوب رسید و در حال حاضر تشکل‌ها تخم مرغ را به قیمت ۱۸,۳۰۰ تومان (نرخ مصوب) عرضه می‌کنند به هر اندازه که تقاضا وجود داشته باشد.