قصد جمهوری کالمیکیای روسیه برای صادرات گوشت به ایران

قصد جمهوری کالمیکیای روسیه برای صادرات گوشت به ایران

مسکو – ایرنا- خبرگزاری دولتی منطقه کالمیکیای روسیه در حاشیه دریای خزر از قصد مسئولان این جمهوری برای صادرات گوشت حلال به ایران خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا براساس آنچه خبرگزاری «ریاکالمیکیا» منتشر کرده، هفته گذشته در وزارت کشاورزی جمهوری کالمیکیا، جلسه ای برای بررسی مسائل افزایش صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری و محصولات دامی به ایران برگزار شد.
ریاست این جلسه را ویکتور شاخانوف رئیس سازمان دامپزشکی جمهوری کالمیکیا برعهده داشت و والری آرتایف معاون وزیر کشاورزی این جمهوری،
ژان باکوگینف معاون اداره نظارت بر محصولات کشاورزی استان های راستف، ولگاگراد، آستراخان و جمهوری کالمیکیا نیز در آن حضور داشتند.
در این جلسه تولیدکنندگان عمده محصولات کشاورزی به دورنمای خوب تولید محصولات گوشتی حلال برای صادرات به ایران اشاره کردند.
«آنها گفتند که در جمهوری کالمیکیا ظرفیت های گسترده ای برای پرورش دام وجود دارد که امکان برای تولید و صادرات گسترده گوشت و فرآورده های گوشتی حلال را فراهم می کند.»
در این جلسه پیشنهاد شد که اقدامات لازم برای افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی و دامی بکار گرفته شود.
گفتنی است، جمهوری کالمیکیا با 74 هزار و 731 کیلومتر مربع وسعت و 273 هزار جمعیت در حاشیه شمال غربی دریای خزر واقع شده است و دارای مراتع وسیعی است و دامداری بخش مهمی از اقتصاد این جمهوری روسیه را تشکیل می دهد.
جمهوری اسلامی ایران از برخی کشورها برای تامین گوشت قرمز دام زنده وارد می کند.
علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی که بهمن ماه گذشته به مسکو سفر کرده بود در خصوص صادرات گوشت از روسیه به ایران در دیدارش با معاون وزیر کشاورزی روسیه اشاره کرد.
وی گفت که صادرات گوشت روسیه به ایران نسبت به یک سال پیش سه برابر شده است.
معاون وزارت جهاد کشاورزی همچنین خاطرنشان کرد که سهم روسیه در واردات گوشت ایران بویژه واردات گوشت گوسفند افزایش یافته است.