تعادل در بازار مرغ/ افزایش قیمت گوشت قرمز

ایسنا/خوزستان رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ اهواز گفت: مرغ از نظر موجودی، وفور کافی در بازار دارد و ویترین مغازه‌ها پر از مرغ باقی می‌ماند و از نظر قیمتی نیز نسبت به گذشته، متعادل‌تر شده است.

سید اصفر حسینی بهارانچی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ در اهواز اظهار کرد: قیمت مرغ کشتار روز در مقایسه با ماه گذشته، کاهش ۲ هزار تومانی داشته و قیمت فعلی آن در بازار ۲۹ هزار تومان تا حدود ۳۱ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، فروشندگان مرغ میزان فروش بیشتری دارند و به تبع، سود کمتری را بر روی قیمت مرغ اعمال می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ اهواز گفت: مرغ از نظر موجودی، وفور کافی در بازار دارد و ویترین مغازه‌ها پر از مرغ باقی می‌ماند و از نظر قیمتی نیز نسبت به گذشته، متعادل‌تر شده است.

حسینی بهارانچی در خصوص مرغ منجمد تصریح کرد: اخیرا مرغ‌های منجمد دولتی بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شوند در حالی که این کار، باید توسط فروشندگان گوشت و مرغ انجام شود.

وی بیان کرد: توزیع مرغ منجمد به صورت منظم و پیوسته انجام نمی‌شود. اگر روزانه ۵۰ تن مرغ منجمد در اهواز توزیع شود، شاهد کمتر شدن قیمت مرغ کشتار روز خواهیم بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ اهواز با اشاره به گران شدن قیمت گوشت قرمز در بازار، گفت: با توجه به صادرات ۱۵۰ هزار راسی دام، گوشت قرمز رو به گرانی رفته و از هفته گذشته تاکنون، افزایشی ۵ هزار تومانی در هر کیلوگرم گوشت قرمز به وجود آمده است.

حسینی بهارانچی گفت: وضعیت بازار گوشت قرمز در حال خراب شدن است و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط به ۱۳۵ هزار تومان رسیده است.