آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز در ماه محرم/ هر کیلوگرم دام زنده چند؟

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: با توجه به افزایش عرضه دام در پی انباشت در دامداری‌ها و توزیع گوشت منجمد به هیات‌ها و مساجد، قیمت گوشت قرمز در بازار کاهشی است و اکنون هر کیلوگرم گوشت قرمز دام سبک ۸۵ تا ۱۰۰ هزار تومان و دام سنگین ۶۵ تا ۷۵ تومان است.

رویداد۲۴ منصور پوریان درباره آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز در ماه محرم، اظهار کرد: افزایش عرضه دام در پی انباشت در دامداری‌ها اتفاق افتاده است به نحوی که در بخش دام سبک هر کیلوگرم دام زنده ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی عرضه توسط تولیدکننده در مبادی شهر‌ها ۸۵ هزار تومان و عرضه در قصابی‌ها حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

پوریان با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی در فروشگاه زنجیره معمولا بالاتر است، افزود: در فروشگاه‌ها هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: به رغم افزایش تقاضا در ماه رمضان شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز و دام زنده به ویژه در دام سنگین هستیم.

پوریان یکی از دلایل کاهش قیمت دام زنده و گوشت قرمز را انباشت دام در دامداری‌ها عنوان کرد.

وی درباره قیمت دام زنده و گوشت قرمز در بخش دام سنگین، گفت: در بخش دام سنگین نیز شاهد کاهش قیمت در بازار هستیم به نحوی که در حال حاضر هر کیلوگرم گوساله زنده ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پوریان قیمت هر کیلوگرم گاو زنده را کمتر از گوساله در حدود ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان عنوان کرد.

به گفته وی؛ هر کیلوگرم گوشت دام سنگین در بازار از ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

پوریان با اشاره به عرضه گوشت منجمد گوسفندی به هیات‌ها و مساجد، افزود: گوشت گوسفندی منجمد با قیمت ۷۰ هزار تومان در اختیار هیات‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس شورای تامین دام کشور عرضه گوشت منجمد به هیات‌ها و مساجد را یکی دیگر از دلایلی برشمرده که بر قیمت گوشت قرمز در بازار تاثیر داشته و موجب کاهش آن شده است.

پوریان گفت: این موضوع نیز موجب شده به رغم افزایش تقاضا برای دام زنده و گوشت قرمز شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم.