پیشنهاد اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی برای تعادل در بازار مرغ

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره وضعیت بازار مرغ گفت: برای متعادل شدن قیمت مرغ در بازار، باید میزان توزیع این کالا بین صنف، به ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در روز افزایش یابد.

 

 

به گزارش صبحانه،رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره وضعیت بازار مرغ گفت: برای متعادل شدن قیمت مرغ در بازار، باید میزان توزیع این کالا بین صنف، به ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در روز افزایش یابد.مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران در این باره افزود: با توجه به تصمیم اتحادیه، اعضای این صنف، مرغ را فقط با قیمت مصوب خریداری و آن را به دست مصرف کننده می‌رسانند.
وی قیمت مصوبی را که اکنون هر کیلوگرم مرغ در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عنوان کرد و ادامه داد: قیمت عرضه مرغ گرم در میادین میوه و تره بار از قیمت عرضه توسط صنف کمتر است.
یوسف خانی قیمت هر کیلوگرم مرغ در میادین را حدود ۲ هزار تومان کمتر از قیمت صنف و در حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس تصمیم گرفته شده، صنف فروشندگان مرغ، این کالا را فقط با قیمت مصوب خریداری و عرضه می‌کند.
وی شرکت پشتیبانی امور دام کشور را مسئول تأمین مرغ با قیمت مصوب تا تنظیم بازار دانست و افزود: در حال حاضر این شرکت روزانه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن مرغ با قیمت مصوب بین صنف توزیع می‌کند، اما برای تنظیم بازار نیاز است که حجم آن افزایش یابد و تا ۳۰۰ هزار تن برسد.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی افزود: اتحادیه تصمیم گرفته از خرید مرغ بالاتر از نرخ مصوب خودداری کند زیر این تصمیم در راستای وادار کردن مرغداران به تمکین از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است.