پهلوگیری بدون نوبت کشتی ۳۶۰۰ تنی حامل دام زنده در بندر شهید رجایی

بندرعباس – مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلو دهی بدون نوبت کشتی 3هزار و 600 تنی حامل دام زنده در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اله مراد عفیفی پور اظهار داشت: روز گذشته، یک فروند کشتی با ظرفیت ۳۶۰۰ تن، حامل دام زنده در بندر خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی افزود: هم اکنون دام‌های زنده با ابزارهای مخصوص تخلیه از کشتی در حال انتقال به کامیون‌های ویژه حمل دام هستند که بلافاصله پس از تخلیه از کشتی مستقیماً به کشتارگاه‌های استان هرمزگان و سایر استان‌ها ارسال می‌شوند تا به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تدابیر و تمهیدات اندیشه شده برای خدمات رسانی سریع و دقیق به کشتی‌های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بندر شهید رجایی گفت: علاوه بر پهلودهی بدون نوبت و تخصیص امکانات و تجهیزات تخلیه کالاها از کشتی و نگهداری آنها در محوطه‌ها، هماهنگی‌های مؤثری با دستگاه‌های همکار از جمله گمرک صورت گرفته تا کالاهای اساسی وارده به بندر در کمترین زمان ممکن از بندر خارج و به مقاصد تعیین شده در داخل کشور ارسال شود.

عفیفی پور اضافه کرد: تشریفات مربوط به تخلیه دام زنده از کشتی به سرعت و با دقت عملیاتی لازم در حال انجام است و کامیون‌ها پس از بارگیری بدون معطلی روانه استان‌های مختلف کشور می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص خدمات رسانی به سایر کشتی‌های حامل کالاهای اساسی گفت: طی هفته گذشته نیز، کشتی حامل ۶۰ هزار تن روغن خوراکی خام در بزرگترین بندر تجاری ایران پهلو گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات اعلام شده از سوی کشتیرانی‌ها و صاحبان کالا، برنامه ریزی شده است تا حداقل ۱۰ فروند کشتی حامل دام زنده و محموله‌های شکر و روغن خوراکی در سال جاری در بندر شهید رجایی پذیرش و به فراخور نیاز کشور و بدون قائل شدن محدودیت زمانی برای تنظیم بازار روانه بازارهای داخلی شوند.

گفتنی است، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالاست که به تنهایی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیر نفتی، ۴۳ درصد عملیات نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.