صادرات 13 هزار تن تخم مرغ

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۱۳ هزار تن تخم مرغ در ۴ ماهه ابتدایی سال به خارج از کشور صادر شد این در حالیست که ما در سال گذشته به خاطر بیماری آنفلوآنزا واردکننده بخشی از نیاز خود بودیم.
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته که با حضور مسئولان و کارشناسان و تولیدکنندگان در نمایشگاه و صاحبان صنایع داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد اظهار کرد: حجم تولید گوشت، مرغ و ماهی، در کشور ناشی از افزایش بهره‌وری بالا رفته است و اکنون در همه این حوزه‌ها 10 تا 20 درصد افزایش تولید داریم.

وی افزود: با وجود بروز بیماری آنفلوآنزا در سال‌های گذشته و اینکه ما مجبور شدیم کسری تخم مرغ مورد نیاز خود را از خارج از کشور تامین کنیم و اکنون دوباره تولید ما به همت مرغداران افزایش یافته است و صادرات دوباره این محصول را شاهد هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم اظهار کرد: در 4 ماهه ابتدایی سال 13 هزار تن تخم مرغ کشور به دیگر کشورها صادر شده است.

رفیعی‌پور در ارتباط با واردات مونوکسید و دی‌اکسید کلسیم به کشور با وجود تولید داخلی گفت: در بخش دی‌اکسید کلسیم کماکان نیازمند واردات هستیم و تولید در این بخش باید افزایش یابد تا واردات متوقف شود.

وی ادامه داد: وارداتی که در این بخش صورت گرفته مربوط به بخش دی‌اکسید کلسیم است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد که به خاطر عدم تامین ماده اولیه تولیدکنندگان این بخش توسط وزارت صنعت، تعدادی از کارخانه‌های ما تعطیل شده‌اند و خاک فسفاته مورد نیاز به اندازه کافی در اختیار آنها قرار نگرفته است.

رفیعی‌پور گفت: سازمان دامپزشکی نیز با وجود اینکه این موضوع مربوط به وزارت صمت است است آن را در معاونت بازرگانی جهاد کشاورزی مطرح کرده است و امیدواریم که مشکلات این بخش مرتفع شود.