روزانه بیش از ۴۲ تن تخم مرغ در استان همدان تولید می شود

همدان- ایرنا- مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: روزانه حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم تخم مرغ در استان تولید می شود که ۷۰ درصد آن برای مصارف خانگی و ۳۰ درصد نیز برای مصرف قنادی ها و صنایع است.

به گزارش ایرنا، “حسین فضلی” روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ماهانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در استان همدان تولید می شود، افزود: قیمت هر کیلو تخم مرغ تحویلی مرغداری ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت عرضه تخم مرغ به صورت عمده هر کیلوگرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده نیز ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی به وضعیت کشتارگاههای استان همدان اشاره کرد و افزود: پراکنش کشتارگاه در استان متناسب نیست و از چهار واحد کشتارگاهی فعال، سه واحد در جنوب استان و یک واحد در شهرستان تویسرکان است.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به فعالیت یک واحد کشتارگاه در شهرستان بهار اشاره کرد و ادامه داد: ۲ واحد کشتارگاهی در شهرستان های رزن و اسد آباد در حال ساخت است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: احداث بزرگترین واحد مرغ تخم‌گذار خاورمیانه نیز به عنوان اولین زنجیره تولید و عرضه استان همدان در شهر قهاوند کلنگ زنی شده است.

فضلی گفت: این واحد شامل ۸۰۰ هزار مرغ تخم‌گذار، ۳۰۰هزار مرغ پولت، ۵۰ هزار مرغ مادر تخم‌گذار و کارخانه جوجه‌کشی، فرآوری پوکه تخم‌مرغ، کود خشک‌کنی و تخم مرغ پاستوریزه است.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: دو طرح دیگر زنجیره تولید مرغ تخم گذار استان برای اجرا با ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه در شهرستان بهار و ۳۰۰ هزار قطعه در ملایر تعریف شده است.