ایجاد زنجیره تولید توسط تعاونی ها راهکار حذف دلالان و نجات صنعت مرغداري است

ایجاد زنجیره تولید توسط تعاونی ها راهکار حذف دلالان و نجات صنعت مرغداري است

وزير جهاد كشاورزي بر ضرورت ایجاد زنجیره تولید توسط تعاونی ها برای حذف دلالان و حل مشكلات مرغداران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان گیلان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نشستي صميمي با جمعي از فعالان بخش كشاورزي از جمله مرغداران، نوغانداران، گلخانه داران و صنوبركاران در شهرستان صومعه سرا، تصریح کرد:براي نجات صنعت مرغداري و حل مشكلات مرغداران بايد دست دلالان در تامين، توزيع و عرضه خوراك دام و ساير نهاده ها قطع شود و تعاوني ها، اتحاديه ها و انجمن ها و صنف خود در درون خانواده و از ابتدا تا انتهاي زنجيره توليد با هم همكاري كنند و براي تامين و توزيع نهاده ها راسا وارد عمل شوند.

وی خاطرنشان کرد:در اين راستا از هفته هاي گذشته، تصميم گرفته شد كه تامين و توزيع خوراك دام از بدو واردات با اطلاع و نظارت سازمان جهاد كشاورزي استان و بر اساس ظرفيت و نياز مرغداري هاي هر استان،صرفا از طريق تعاوني ها، اتحاديه ها و تشكل هاي مورد تاييد، صورت گيرد.

توسعه زراعت چوب و صنوبركاري از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این نشست با بیان این که توسعه زراعت چوب و صنوبركاري در كنار سياست كلي حفظ عرصه هاي جنگلي، از جمله برنامه هاي مورد تاييد این وزارت است،افزود: سازمان جنگل ها و مراتع آمادگی دارد عليرغم برخي موانع و مشكلات با متقاضيان و فعالان طرح هاي زراعت چوب همكاري كند.

حجتی تصریح کرد:به سازمان جهاد كشاورزي استان گيلان دستور داده شده تا با همكاري شركت شهرك هاي كشاورزي و ساير دستگاه هاي ذي ربط مشكلات گلخانه هاي منطقه را بررسي و حل كنند.

وی با اشاره به این که صنعت ابريشم و نوغانداري از جمله فعاليت هايي است كه بالا رفتن قيمت ارز به رونق فعاليت آنها كمك كرده است،گفت که فعالان این صنعت مي توانند در شرايط جديد وضعيت توليد و صادرات محصولات خود را ارتقا دهند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: با پيگيري ها انجام شده برخي موانع و مشكلات شركت كرم ابريشم در آستانه حل شدن است اما توسعه و احياي نوغانداري در گيلان و سراسر كشور متضمن توجه جدي به همه حلقه هاي زنجيره توليد از توتستان و نوغان تا فراوري ابريشم، ريسندگي و بافندگي محصولات ابريشمي و هدف گذاري براي صادرات است.