افزایش جوجه‌ریزی در زنجان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان، جوجه‌ریزی نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

جواد تاراسی شامگاه دیروز (۲ آذرماه) در کارگروه تنظیم بازار استان زنجان، با اشاره به فرآیند تولید مرغ گرم و امیدوارکننده بودن جوجه‌ریزی در این استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه حدود ۱۶ میلیون و ۷۹۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ که وضعیت نرمالی داشت، افزایش ۷ درصدی را نشان می‌دهد و نسبت به پارسال نیز ۳۰ درصد افزایش داریم.

وی در توضیح وضعیت تولید تخم‌مرغ در استان، افزود: در حال حاضر روزانه ۱۵ تن تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود که با به چرخه برگشتن واحدهای نیمه‌فعال، میزان تولید به روزانه ۲۲ تن خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به خرید دام عشایر، ادامه داد: همکاری‌های انجام شده با شرکت پشتیبانی امور دام، تعدادی از دامداران، تعاونی عشایری، دو واحد قطعه‌بندی فعال در استان از ۲۷ مهرماه امسال‌ اقدام به خرید مستقیم دام شده و تاکنون حدود ۹۵۵ راس گوسفند خریداری شده که در این خصوص ۱۷ تن گوشت با قیمت هر کیلوگرم ۹۰ تا ۱۱۷ هزار تومان در مراکز خرید، فروشگاه‌ها، ادارات با هدف تنظیم بازار و رقابتی بودن توزیع شده است.

تاراسی با اشاره به روند خرید دام سنگین و توزیع گوشت دام سنگین، تصریح کرد: تاکنون ۳۴ راس با ۸.۵ تن گوشت گاوی با قیمت ۱۲۵ هزار تومان عرضه شده که این مهم در کاهش قیمت نقش به سزایی داشته است. در حال حاضر توزیع کالاهای اساسی دیگر مردم از قبیل برنج، روغن و شکر به نحو مناسبی انجام می‌شود که در این میان تولید صد درصدی سهمیه کشت گندم هم به صورت دیم و آبی توسط کشاورزان استان انجام گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرارگاه تامین امنیت غذایی در استان زنجان همزمان با سراسر کشور انجام شده و بر این اساس جلسات هفته‌ای دو روز در محل سازمان جهادکشاورزی با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه به طور منظم برگزار و ماحصل آن در جلسات تنظیم بازار ارائه می‌شود.