استاندار: برنج مازندران باید صادرات محور شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز دوشنبه در بازدید از صنایع تبدیلی شهرستان آمل در جمع خبرنگاران افزود : در زمان حاضر یکی از سیاست های اصلی ما در مازندران در حوزه برنج آن است که محصولی با نشان تجاری معتبر شود.

وی گفت : با استفاده از ظرفیت دانش بنیان مازندران ۱۱ محصول از برنج تفکیک شد که انبوه سازی تولید آن، نقش ممتازی در رونق صادرات خواهد داشت.

استاندار مازندران ادامه داد : دوران خام‌فروشی این محصول باید پایان یابد در غیر این صورت وضع موجود مشکل فروش این محصول ادامه می یابد.

وی اضافه کرد : بعد از سالها توانستیم صادرات برنج مازندران را انجام دهیم و تعرفه صادرات این محصول صفر شد.

استاندار مازندران تصریح کرد : ما باید چنان پایه های برنج مازندران را با صنایع تبدیلی و استفاده از ظرفیت دانش بنیان قوی کنیم که دیگر نگران واردات این محصول نباشیم.

وی افزود : هر چند تلاش می کنیم در فصل برداشت و زمان توزیع برنج کشاورزان واردات این محصول ممنوع باشد اما با برندسازی برنج، دیگر نگران واردات برنج نخواهیم بود.

حسینی پور اظهار داشت: برنج یک محصول راهبردی در کشور است و باید تلاش کنیم در جهاد کشاورزی که برای این محصول تصمیم‌گیری می‌شود مازندران هم یک کرسی داشته باشد.

استاندار مازندران بیان داشت: در تمام دنیا صنعت بیمه در بخش کشاورزی بسیار فعال است و این امر برای کشور و مازندران باید ارتقا یابد.

وی گفت : در حوزه بیمه برنج کاران رایزنی‌های خوبی صورت گرفته و در مرحله نهایی می باشد.

مقام عالی دولت در مازندران ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک خبرهای خوشی را در این حوزه برای کشاورزان داشته باشیم.

سالانه حدود یک میلیون و ۵۰ هزار تن برنج سفید برابر با ۴۲ درصد مصرفی برنج کشور در مازندران تولید می شود.