استاندارسمنان واحد بسته بندی تخم مرغ را در شاهرود افتتاح کرد

شاهرود- ایرنا- استاندار سمنان یک واحد بسته بندی تخم مرغ اُمگا سه را عصر چهارشنبه در سفر به شهرستان شاهرود افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا، این واحد ظرفیت تولید و بسته بندی سالانه چهار هزار تن تخم مرغ را داراست و برای راه اندازی آن ۴۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

در این آئین حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه، سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، محمدکرم محمدی فرماندار شاهرود و جمعی از مسؤولان این شهرستان و استان سمنان حضور داشتند.

استاندار سمنان همچنین با حضور در شهرک صنعتی شاهرود از واحد تولید لبنیات پریشاد و کارخانه سیم و کابل مغان بازدید کرد.

آشناگر عصر امروز برای بازدید از چند واحد تولیدی به شهرستان شاهرود سفر کرده است و در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حضور می‌یابد.

نشست با تولید کنندگان بخش کشاورزی با حضور مدیران و نمایندگان تشکل‌های مختلف از دیگر برنامه‌های استاندار سمنان در شهرستان شاهرود است.

در شهرستان شاهرود حدود ۲۷۰ واحد تولیدی و فرآوری محصولات بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

شاهرود بیش از سه هزار و ۴۰۰ هکتار تاکستان دارد و باغداران آن ۱۰ درصد از محصول انگور کشور را تولید می‌کنند. ۳۲ درصد باغ‌های استان سمنان معادل ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان شاهرود واقع است و سالانه در این شهرستان حدود ۸۰ هزار تن زردآلو و ۱۳۰ هزار تن انگور تولید می‌شود. سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و ۷۰ هزار تن شیر در شاهرود تولید می‌شود و میزان تولید آبزیان در شهرستان نیز ۵۲۰ تن در سال است.