آخرین قیمت مرغ مشخص شد

آخرین قیمت مرغ مشخص شد

یوسفی در واکنش به صدور مجوز برای واردات مرغ گفت: با توجه به روند مناسب تولید، واردات مرغ در شرایط فعلی ضرورتی ندارد.

باشگاه خبرنگاران، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۷۰۰، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۱۳ هزار و ۸۰۰ و خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان متغیر است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی تولید و روند توزیع مرغ گرم با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در ایام پایانی سال نوسان چندانی نداشته باشد.

یوسفی در واکنش به صدور مجوز برای واردات مرغ گفت: با توجه به روند مناسب تولید، واردات مرغ در شرایط فعلی ضرورتی ندارد.

بیشتر بخوانید: عرضه مرغ بالاتر از قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، اجحاف به مصرف کنندگان است

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: اگرچه دولت برای تعادل قیمت مرغ، مجوز واردات را صادر کرده است، اما بعید است گه واردات مرغ به تنظیم بازار شب عید برسد.

وی با اشاره به اینکه مشکل کنونی مرغداران تامین نهاده‌های دامی است، بیان کرد: با توجه به آنکه ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت مرغداری‌های کشور به سبب گرانی و مشکلات تامین نهاده‌های دامی خالی است، از این رو بهتر است دولت ارز اختصاصی به واردات مرغ را صرف واردات نهاده‌های دامی کند.

به گفته یوسفی، شرکت پشتیبانی امور دام به مرغدارانی که مرغ تحویل می‌دهند، نهاده با نرخ مصوب در اختیارشان قرار می‌دهد.

این مقام مسئول، قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا بعد از ایام نوروز پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ با روند نزولی در بازار روبه‌رو شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی در بازار همچنان دو نرخی است، تصریح کرد: در شرایط فعلی پشتیبانی امور دام، هر کیلو ذرت را با نرخ یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تا ۲ هزار و ۴۶۰ تومان به مرغداران عرضه می‌کند، در حالیکه هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۳۷۰ تا یک هزار و ۵۲۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تومان از بازار آزاد خریداری می‌شود.