۸۳ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در جنوب خراسان و ۲ استان دیگر توزیع شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه از توزیع ۸۳ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در جنوب خراسان رضوی و استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خبر داد.

جواد بلندی امروز، ۲۵ دی‌ ماه، در نشست خبری با خبرنگاران خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته با توجه به گذر از شرایط کرونا و پایان محدودیت‌ها و افزایش سفرها و همچنین با توجه به قرار گرفتن تربت‌ حیدریه در مسیر مشهد، شاهد افزایش مصرف بنزین در کشور و منطقه بودیم.

وی تصریح کرد: ناترازی میزان مصرف نسبت به تولید ایجاب کرد تا برنامه‌ریزی لازم برای تامین سوخت صورت گیرد که اگر این برنامه‌ریزی انجام نمی‌شد، قطعا در تامین بنزین با مشکل مواجه بودیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه ادامه داد: چون میزان انتقال فرآورده با خط لوله برای مصارف منطقه کافی نبود، باید حمل سوخت با نفتکش‌ از مبدا بندر عباس و کرمان انجام می‌شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا به‌ صورت میانگین ۹۰۰ هزار لیتر بنزین توسط نفتکش‌ها از مبادی تامین سوخت به منطقه تربت‌ حیدریه حمل شد که این انتقال فرآورده با توجه به مسافت ۱۳۰۰ کیلومتری میان تربت‌ حیدریه، بندر عباس و کرمان، خطراتی در پی داشته و دارد که خوشبختانه در این مدت شاهد کمترین اتفاق و خطر بودیم.

بلندی در همین خصوص با تقدیر از مناطق نفتی بندر عباس و کرمان و شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان بیان کرد: با همکاری‌های صورت گرفته توانستیم جزو مناطق نفتی برتر کشور در حوزه حمل و نقل باشیم.

مدیر منطقه نفتی تربت‌ حیدریه خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر ماه علاوه بر بنزین، تامین سوخت نیروگاه‌ سیکل ترکیبی قائن، نفت سفید بخشی از خراسان جنوبی و استان سیستان و بلوچستان نیز صورت گرفته است.

وی همچنین به وضعیت توزیع فرآورده‌های نفتی طی چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: از ابتدای دی‌ ماه تاکنون ۸۳ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در منطقه جنوب خراسان رضوی، استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان توزیع شده که ۴۴ میلیون لیتر نفت گاز برای نیروگاه قائن بوده است.

 بلندی در ادامه از حمل ۱۵۹ میلیون لیتر فرآورده از مبادی نفتی به منطقه و ورود ۸۶۷ میلیون لیتر انواع فرآورده با خط لوله به انبار نفت منطقه تربت‌ حیدریه خبر داد.

وی افزود: تامین سوخت دوم (نفت‌ و گاز) برای نانوایی‌ها و مرغداری‌ها با همکاری جهاد کشاورزی استان و همچنین ارسال سوخت دوم برای مراکز درمانی، خوابگاه‌های دانشجویی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز از دیگر اقدامات این منطقه در روزهای اخیر بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه از اعزام نیرو و اکیپ‌های لازم به شهرستان‌ها و مستقر کردن یک نیرو در فرمانداری‌ها برای هماهنگی‌های لازم نیز خبر داد و گفت: ساماندهی وانت نفتکش‌ها برای ارسال نفت سفید به مناطقی که گاز آن‌ قطع شده، صورت گرفته است.

وی از مردم خواست با مصرف بهینه و صرفه‌جویی در گذر از فصل سرما به دستگاه‌ها کمک کنند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه یکی از مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که از سال ۱۳۳۹ شمسی به خط لوله نفت سراسری متصل است و چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌ حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان را تحت پوشش دارد.