۲۱ دستگاه کامیون حامل مرغ فاقد مجوز توقیف شد

فرمانده انتظامی رودبار گفت: از ۲۱ دستگاه کامیون، ۴۰ هزار و ۲۶۲ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز حمل و بهداشت در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ حمیدرضا فیضی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش شبانه روزی پلیس برای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان رودبار به منظور مبارزه با قاچاق و ورود و خروج کالاهای فاقد مجوز به صورت مستمر در دستورکار پلیس قرار دارد.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: ماموران یگان امداد حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۲۱ دستگاه کامیون که از مسیر شمال به جنوب در حرکت بودند، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار تصریح کرد: در بازرسی از این کامیون‌ها، ۴۰ هزار و ۲۶۲ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز حمل و بهداشت کشف شد.

وی با بیان اینکه برابر دستور قضائی رانندگان خودروهای مورد نظر به همراه طیور کشف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی ارجاع داده شدند، گفت: کارشناسان ارزش این محموله‌ها را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ فیضی اضافه کرد: با توجه به اینکه دام و طیور قابلیت انتقال بیماری را دارند باید با مجوز دامپزشکی حمل شوند در غیر این صورت جزء محموله‌های غیرمجاز محسوب می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از شهروندان خواست، در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.