یک میلیون تن نهاده‌ دامی توزیع می شود

عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: فرآیند بارگیری و توزیع بیش از یک میلیون تن نهاده‌های دامی در کشور، با همراهی بانک مرکزی و گمرک آغاز شده است.
غلامعلی فارغی با اعلام این مطلب اظهار داشت: پیشنهاد ایجاد ساز وکار اجرایی برای تأمین ارز و ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات از سوی تشکل‌های تخصصی فعال در عرصه تأمین، توزیع و مصرف نهاده‌های دام و طیور تدوین شد و با موافقت دستگاه‌های ذی ربط این طرح به مرحله اجرا در آمد.
وی با اشاره به خساراتی که رسوبی شدن نهاده‌های دامی در گمرکات به صنایع دام و طیور وارد کرد، افزود: عدم تأمین و تخصیص ارز مورد نیاز برای ترخیص کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دام و طیور موجب شد تا صنایع فعال در این عرصه متحمل زیان‌های کلانی شوند.

این مقام مسئول، با اشاره به تدوین ساز و کار اجرایی تأمین ارز و ترخیص کالاهای رسوبی از سوی بخش خصوصی ادامه داد: پس از تأیید ساز و کار اجرایی تأمین ارز و ترخیص بخش عمده کالاهای رسوبی موجود در بنادر از سوی بانک مرکزی و همراهی گمرک ؛ فرآیند بارگیری و توزیع بیش از یک میلیون تن نهاده دامی در کشور فراهم شده و به زودی التهاب موقتی ایجاد شده در بازار نهاده‌ها بر طرف خواهد شد.