گوشت، نهاده‌های دامی و روغن در اولویت بازرسی قرار گرفت

تهران- ایرنا- معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: نظارت بر گوشت قرمز، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، روغن خوراکی، محصولات فولادی در اولویت هفتگی بازرسی طی هفته جاری است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان «سیدجواد احمدی» اظهار داشت: بازرسان سازمان‌های حمایت و صنعت، معدن و تجارت استان ها در سراسر کشور این هفته بر بازار گوشت قرمز، نهاده های دامی، مرغ زنده و گرم، روغن خوراکی، محصولات فولادی، بازرسی خاص و ویژه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تمرکز این بازرسی‌ها توجه به ثبت کالا در سامانه جامع انبارها بوده است، خاطرنشان کرد: ۱۷ قلم کالای اساسی در اولویت بازرسی‌ها قرار دارد که هر هفته با توجه به شرایط بازار پنج قلم کالای اولویت دار برای تمرکز بازرسی ها و نظارت جدی بر فرآیند تامین و توزیع آنها در طول هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

احمدی با اشاره به اهمیت زمان در رسیدگی به پرونده‌های متخلفان، تاکید کرد: برابر جمع بندی های از سوی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها طی هفت ماه اول سال جاری افزون بر ۸۵۰ هزار مورد بازرسی مرتبط با کالاهای اولویت دار از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سراسر کشور انجام شد که در نهایت منجر به تشکیل ۳۸ هزار و۵۹۳ پرونده به ارزش ۳۵۹ میلیون تومان شده است و برای رسیدگی و صدور حکم به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان ها ارجاع داده شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی از این پس، مراحل تشکیل پرونده و رسیدگی به آن شفاف خواهد شد.

سیدجواد احمدی تصریح کرد: بازرسان این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، انبارها و مراکز نگهداری کالا رصد شده و بازرسی‌ها در سطح بازار نیز با تمرکز بر اقلام و نیازهای ضروری مردم تداوم دارد و از تخلفات احتمالی جلوگیری می شود.

وی برخورد با پدیده احتکار، اختفاء و امتناع از عرضه، گرانفروشی و کم فروشی، عدم صدور فاکتور، اعلام موجودی، حراج غیرمجاز را از مواردی برشمرد که باید بازرسان این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های سراسر کشور در اولویت های بازرسی خود از بازار قرار دهند.

جوادی همچنین اظهار داشت: مردم کشور همانند گذشته در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه ها، با شماره تلفن ۱۲۴ این سازمان و ستادهای خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، در هفته های پیشین، پنج کالا از جمله روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، بررسی موجودی و قیمت، تعیین شده بود، در نیمه نخست سال جاری نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی ها قرار داشتند و طی هفته های متوالی نظارت شدیدی اعمال می شد.