گره زدن قیمت دلار به معیشت مردم ظلمی مضاعف است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت در کنترل تورم؛ گفت: امروز شاهد روند مسابقه افزایش قیمت‌ها در شرکت‌های دولتی به بهانه افزایش قیمت‌های جهانی هستیم.

به گزارش بازار، مهرداد گودرزوند چگینی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود؛ با درود و سلام به شهدای انقلاب اسلامی، امام شهیدان، شهدای امنیت و مقاومت خصوصا شهید مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سلام و درود به مقام معظم رهبری و گرامی داشت سالروز ۹ دی ماه، گفت: در وضعیت فعلی کشور نمی‌توان با اما و اگرها و با افراد کم تجربه و بی تجربه شرایط اقتصادی کشور را در مسیر عدالت اجتماعی و رفع تبعیض اداره کرد؛ لازم و ضروری است تا مردم ایران اسلامی امروز در انتظار تغییر اساسی در وضعیت معیشت و اقتصاد هستند دولت با رویکرد تحولی و استفاده از نیروی‌های متخصص و با تجربه بارگذاری جدی در سیاست‌های کلی داشته باشد و روند تحول در تیم اقتصادی کشور را سرعت ببخشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروز شاهد روند مسابقه افزایش قیمت‌ها در شرکت‌های دولتی به بهانه افزایش قیمت‌های جهانی هستیم؛ گره زدن قیمت دلار به معیشت مردم ظلم مضاعفی است که باید با آن مبارزه کنیم.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات مربوط به مدیران ضعیف و ناتوان و بی‌تجربه‌ای است که در تیم اقتصادی کشور قرار دارند؛ سطح قدرت خرید مردم از کارمندان کشوری گرفته تا لشکری، بازنشستگان، کارگران، دامداران و بسیاری از اقشار جامعه به دلیل نداشتن برنامه محوری و نیروی ضعیف در بخش سطحی از وزرا در حال کاهش است؛ انتظار می‌رود رییس جمهور در این راستا تدبیری اندیشیده تا از روند افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

گودرزوند چگینی خاطرنشان کرد: انتظار است از نیروهای دانشگاهی و با تجربه در سطح وزرا و بدنه دولت بیش از گذشته استفاده شود. مهمترین مسئله حاکم در استان گیلان مدیریت، پسماند و اشتغال است، امیدوارم با تدبیرمدیران ذیربط به مدیریت پسماند صورت مسئله پاک نشود؛ تغییر مکان زباله‌ها هیچ مشکلی را در این راستا حل نخواهد کرد و به فراموشی مسئله و تنش اجتماعی آغاز تقریب در بخش دیگر از استان خواهیم بود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: موضوع اشتغال در استان گیلان نیازمند توجه جدی مدیران کشوری و سرمایه گذاری در استان و تسهیلات برای صنایع تعدیل و نیمه تعدیل در چرخش مالی شرکت ها است.

وی با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود تاکید کرد: در مورد شهرستان محروم و مظلوم رودبار، از وزرای محترم بخصوص وزیر جهاد کشاورزی می خواهم با توجه به اینکه بخشی از شهرستان رودبار مستعد کشاورزی است، با تخصیص اعتبار لازم جهت ایجاد و بهسازی سدها در بخش انبارلو و روستاهای انبوه، نوده، کلیشه و گهر و روستاهای سی گل، ناش، نوده و روستاهای دیگر در بخش مرکزی رودبار روستاهای حلیمه جان و روستاهای دیگر بیش از ۷۰۰ هکتار از زمین های این بخش در زیر کشت برود.

چگینی خطاب به وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: راه های فرعی و روستایی شهرستان رودبار شرایط مناسبی ندارد، از جمله نقاط بارشی که هر لحظه امکان افزایش خسارت مادی و معنوی برای مردم این شهرستان وجود دارد، نقاط بارشی فراوان در روستاهای بلوکات و رحمت آباد این شهرستان و راه بی ورزه به بخش معدن و بخش انبارلو و همچنین راه های فرعی جیرنده به کلیشم، راه های روستایی منطقه لاکه، دوگاهه و روستاهای دیگر نیازمند ایمنی سازی و آسفالت است که توجه ویژه دولت و وزیر راه و شهرسازی را می طلبد.

وی خطاب به وزیر فناوری و اطلاعات تصریح کرد: در حدود ۱۵ نقطه از این شهرستان محروم است، انتظار می رود مناطق شهرستان رودبار که در استان گیلان و محل گردشگری کشور قرار دارد، مورد توجه جدی قرار بگیرد، اکثر مناطق شهرستان رودبار به دلیل قطع کابل تلفن ثابت، مردم از استفاده تلفن ثابت محروم هستند، آقای وزیر انتظار داریم به این مسئله توجه ویژه ای صورت بگیرد.

نماینده مردم رودبار خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: در مورد سدها و شبکه انتقال و ایستگاه های پمپاژ با توجه به تصویب ماده ۲۳ ردیف ملی آن برگزار شود، تا در زمان مقرر ۵ شهر و ۲۸ روستا از آب شرب با کیفیت و کمیت استفاده کنند، همچنین در حال حاضر بسیاری از شهرها و روستاهای شهرستان رودبار هم آب مصرفی ندارند و هم فاضلاب این شهر در وضعیت خطرناکی قرار دارد، لذا از وزیر نیرو می خواهم که دستور ویژه در خصوص آب و فاضلاب شهرستان رودبار صادر فرمایید.

وی در ادامه اظهار داشت:از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم با توجه به پایین بودن حقوق نیروهای مسلح، انتظامی، بازنشستگان لشکری و کشوری و تورم افسار گسیخته که جوابگوی معیشت روزانه آنان نیست، از رئیس‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه می خواهم که در لایحه ۱۴۰۲ توجه به نیروهای مسلح صورت گیرد، تا توانایی و قدرت خرید این قشری که همواره در دولت و در مرزهای کشور مدافع کشور بودند، بالا برود.

چگینی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله لطف خداوند متعال مکتب حاج قاسم سلیمانی را در سراسر جهان و پرچم سبز امام حسین علیه السلام برافراشته کند و جمهوری اسلامی همواره در تمام نقاط دنیا پابرجا باشد و بتوانیم نهضت انقلاب اسلامی را به سراسر دنیا صادر کنیم، انشاالله یکپارچگی و وحدت مردم ایران باعث شود تا همواره پیروز و موفق باشیم.