کشتی صادراتی اوکراین فردا به لبنان می رسد/قیمت جهانی غلات کاهش یافت

این خبر که نخستین محموله صادراتی اوکراین فردا در بنادر لبنان لنگر می اندازد قیمت جهانی را کاهش داد در حقیقت کشورها به صادرات از اوکراین مطمئن شدند.
کشتی صادراتی اوکراین فردا به لبنان می رسد/قیمت جهانی غلات کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این خبر که نخستین محموله صادراتی اوکراین روز شنبه به لبنان می رسید امیدواری کشورها برای صادرات از این کشور را بیشتر کرده و توانسته تا حدودی قیمت غلات و گندم را در بازارهای جهانی کاهش دهد.

پس از توافق روسیه و اوکراین برای صادرات نخستین محموله ذرت از اوکراین به مقصد لبنان حرکت کرده و کارشناسان پیش بینی کرده اند که پس از اینکه بازرسی ها در ترکیه به پایان رسید، روز شنبه در بنادر لبنان لنگر بیندازد.

هفته گذشته روسیه و اوکراین توافق کردند که محموله های کشاورزی از جمله گندم و غلات از بندر دریای سیاه به کشورهای دیگر صادر شود اما باید این محموله ها در ترکیه بازرسی شوند تا از نداشتن جنگ افزار و یا سایر موارد به غیر از محموله غذایی اطمینان حاصل شود.

روز گذشته این محموله به کشور ترکیه رسیده و قرار است روز شنبه در بندر لبنان بار خود را تخلیه کند.

بر اساس این گزارش این خبر مثبت توانسته قیمت کالاهای اساسی از جمله گندم و خوراک دام را در بازارهای جهانی کاهش دهد به طوری که امروز قیمت گندم 5 دلار کاهش یافت و هر بوشل از این محصول به قیمت 777 دلار و 50 سنت معامله شد.

قیمت ذرت هم که به عنوان خوراک دام استفاده می شود 3.25 دلار کاهش قیمت داشت و به قیمت 603 دلار معامله شد.

قیمت دانه های روغنی هم امروز روند کاهشی داشت و قیمت سویا که بیشتر به عنوان استحصال روغن از آن استفاده می شود 6.25 دلار کاهش قیمت داشت. گیاه روغنی کانولا هم کاهش 8.5 دلاری را تجربه کرده است.

روسیه و لبنان که اکنون 6 ماه است درگیر جنگ هستند  30 درصد غلات دنیا را تامین می کردند و عمده ترین صادر کنندگان دانه های روغنی در بازارهای جهانی به حساب می آمدند.