کشتارگاه «مرغ طلایی» تویسرکان احیا می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۴ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۶۰۷ قطعه مرغ گوشتی سال گذشته در کشتارگاه های استان کشتار شد.

حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۱۴ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۶۰۷ قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه های استان سال ۹۸ کشتار شد که ۱۶۸ هزار و ۲۹۳ کیلوگرم مرغ گوشتی ناسالم در کشتارگاه‌ها شناسایی و ضبط و نابود شد.

حسینی بیان کرد: در استان سمنان هشت کشتارگاه طیور فعال است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳۰ هزار و ۶۸۰ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های گوشتی ناسالم سال ۹۸ در این استان ضبط و به صورت بهداشتی نابود شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۶ هزار و ۶۲۳ راس دام در پنج کشتارگاه‌ استان سمنان سال ۹۸ کشتار شد که ۱۱ هزار و ۸۹۳ کیلوگرم ناسالم شناسایی و نابود شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: در بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته، ۳۳۱مورد نمونه‌گیری از فرآورده‌های دامی مشکوک به منظور بررسی سلامت محصول انجام شد.
وی تصریح کرد: ۵۹۶ مورد نظارت بر صدور تمدید پروانه بهداشتی واحدهای پرورشی مانند دامداری و مرغداری استان در سال گذشته انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: کارشناسان دامپزشکی ۱۲ هزار و ۴۸۳ مورد بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز عرضه شیرخام و فرآورده‌های خام دامی در سال ۹۸ انجام دادند که منجر به ضبط ۴۱ هزار و ۸۷۴ کیلوگرم فرآورده‌ ناسالم شد.
۴۹۴ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۰۴ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.