کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

پس از اینکه آمارهای صنعتی نشان داد ذخایر نفت آمریکا به میزان غیرمنتظره‌ای در هفته گذشته افزایش یافته که نشان‌دهنده یک کاهش احتمالی در تقاضا است، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، پس از اینکه آمارهای صنعتی نشان داد ذخایر نفت آمریکا به میزان غیرمنتظره‌ای در هفته گذشته افزایش یافته که نشان دهنده یک کاهش احتمالی در تقاضا است، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما نگرانی در مورد عرضه همچنان مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شد.

هر بشکه نفت با 45 سنت کاهش 95.86 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 56 سنت کاهش 89.94 دلار معامله شد.

بنا بر اعلام موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا حدود 2.2 میلیون بشکه در هفته منتهی به 5 آگوست افزایش یافته است.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که ذخایر نفت حدود 100 هزار بشکه افزایش یابد.

آمار رسمی دولتی ساعات پایانی امروز منتشر خواهد شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار گفت: «با توجه به اینکه چشم انداز عرضه همچنان پایین است، هر اندازه هم کاهش تقاضا برای نفت خام ناشی از کندی اقتصاد جهانی، رخ دهد، باز هم نمی تواند قیمت نفت را پایین تر از این بیاورد.»

«توجه زیادی به مذاکرات توافق هسته ای ایران معطوف است و این می‌تواند نشانه‌ای در تامین منابع مورد نیاز باشد.»

هر دو شاخص نفتی در روز سه ‌شنبه پرنوسان بودند و طی یک جلسه کاری، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش و کاهش را ثبت کردند، اما با توجه به نگرانی‌ های سرمایه ‌گذاران در مورد رکود به علت انتشار اخباری مبنی بر توقف صادرات نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا به اروپا، قیمت‌ نفت اندکی کاهش یافت.

اوکراین انتقال نفت از طریق این خط لوله به بخش هایی از اروپای مرکزی را به علت موضوعات مربوط به هزینه ترانزیت متوقف کرد؛ زیرا تحریم های غرب مانع از پرداخت هزینه ترانزیت از سوی روسیه به اوکراین می شود.

جریان انتقال نفت از جنوب خط لوله دروژبا قطع شده اما از بخش شمالی به هلند و آلمان همچنان ادامه دارد.