کاهش فروش مرغ در هند به دنبال شایعات کرونا

بنا به گفتۀ مسئولین، به دنبال شایعۀ غلط احتمال شیوع کرونا از طریق گوشت مرغ در رسانه های اجتماعی هند، صنعت مرغداری این کشور در عرض 3 هفته 13 میلیارد روپیه (182 میلیون دلار) خسارت دید.
میلیون ها مرغداری کوچک به خاطر کاهش شدید فروش دچار خسارت شدند. تولیدکنندگان سویا و ذرت نیز به دنبال کاهش 8 درصدی بهای مواد اولیۀ خوراک دچار ضرر شدند.
به دنبال شایعۀ سرایت ویروس کرونا از طریق گوشت مرغ در فضای مجازی هند، هفتۀ گذشته مقامات مسئول مجبور به صدور بیانیه ای مبنی بر سلامت گوشت مرغ و بی ارتباط بودن آن برای انتقال ویروس کرونا شدند.
به گفتۀ Uddhav Ahire مدیرعامل شرکت مرغداری Anand Agro Group : بسیاری از مردم به دنبال این شایعات از خوردن گوشت مرغ امتناع ورزیدند در نتیجه قیمت گوشت مرغ نیز با افت فراوان مواجه شد. قیمت مرغ گوشتی از کیلویی 70 روپیه در ژانویه به 35 روپیه رسید.
به هر حال، شفاف سازی مسئولین ترس و نگرانی مردم را فرونشاند و فروش به تدریج به وضعیت سابق خود برمی گردد.
Prasanna Pedgaonkar مدیرعامل شرکت فراوری گوشت مرغ Venky’s که با کاهش شدید فروش مواجه بود عنوان کرد: “فروش هنوز به طور کامل بهبود نیافته و زمان لازم دارد تا به حالت طبیعی خود بازگردد.
Vasant Kumar Shetty مدیر اتحادیۀ مرغداران ماهاراشترا اذعان داشت: “به دنبال افت بهای مرغ، صنعت روزانه 120 میلیون روپیه خسارت دید.”
طی 3 هفتۀ گذشته به دنبال کاهش خرید خوراک دام و طیور از سوی مرغداران، تقاضا برای ذرت و سویا نیز سقوط داشت.
مقامات مسئول همچنین عنوان کردند به دنبال این کاهش فروش، مرغداری های کوچک با کاهش در تولیدات سعی در جبران کاهش قیمت ها می کنند که این امر می تواند منجر به کاهش ذخائر و افزایش قیمت ها از ماه آوریل (اردیبهشت) به بعد گردد.