چرا بازهم تخم مرغ گران شد؟

اقتصاد نیوز: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه طی چند روز اخیر قیمت مرغ در کرمانشاه هم مانند سراسر کشور بالا رفته، گفت : دلیل اصلی این افزایش قیمت، تعیین تکلیف ارز نهاده‌های دامی وارداتی است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ باباخانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : معمولا در برخی سال‌ها با شروع فصل گرما با کاهش جوجه‌ریزی در برخی استان‌های گرمسیری از جمله خوزستان مواجهیم که باید از ظرفیت استان‌های دیگر برای تامین نیاز استان‌هایی که با کاهش تولید مواجه بوده اند استفاده شود و این امر به بالا رفتن قیمت‌ها به صورت سراسری دامن می‌زند.

او با بیان اینکه تدابیری برای مدیریت قیمت مرغ در استان اندیشیده شده، گفت : یکی از این برنامه‌ها توزیع حدود ۱۵۰ تن مرغ برای تنظیم بازار است.

باباخانی درباره وضعیت قیمت‌ها افزود: این امکان وجود دارد که ستاد تنظیم بازار کشور با توجه به افزایش قیمتی که در نهاده‌های دامی داشتیم، قیمت جدید مصوبی برای مرغ تعیین کند که تلاش می‌کنیم هر قیمتی که در کشور به تصویب رسید، در کرمانشاه پایین‌تر از میانگین کشور باشد.

مسعود بیگلری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز درباره وضعیت قیمت مرغ در کرمانشاه گفت: هم اکنون قیمت مرغ در بازار کرمانشاه به کیلویی حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان رسیده است.

او افزود: این افزایش قیمت سراسری است و فقط مختص به استان کرمانشاه نیست.

بیگلری قیمت مصوب مرغ در کرمانشاه را کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: اگرچه عرضه قیمت مرغ با قیمت بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تخلف است، اما اکنون به صورت سراسری شاهد بالا رفتن قیمت‌ها هستیم و قیمت در بازار به بالاتر از رقم مصوب رسیده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: با وجود اینکه افزایش قیمت‌ها سراسری رخ داده، اما نظارت‌ها را در بازار کرمانشاه تشدید کرده ایم و در تلاشیم از تخلف و گرانفروشی جلوگیری کنیم .