پیشنهادات اوره سازهای ایرانی در بازار صادراتی

برخی منابع خبری می‌گویند: قبل از مناقصه هند، تولیدکنندگان فوب 500 دلاری را هدف قرار می‌دادند. این مقادیر در اکثر بازارها غیرقابل اجرا هستند، و پیشنهادات قابل قبول احتمالاً به فوب 400 دلار نزدیک می‌شوند.

به گزارش ارانیکو و به نقل از پتروتحلیل، فعالیت در بازار اوره صادراتی ایران این هفته متوقف شد زیرا در چند هفته گذشته مقادیر قابل توجهی اوره برای حمل و نقل آگوست اختصاص داده شده بود. علاقه خرید نیز در اواسط هفته کاهش یافت زیرا معامله‌گران پس از کاهش قیمت ها کمرنگ شدند. پیشنهادات بیش از حد انتظار در مناقصه در هند ظاهر شد. حدود 60 تا 65 هزارتن اوره برای بارگیری در آگوست به مقصد برزیل در هفته گذشته با قیمت فرمولی فروخته شده است و ۲ کشتی پاناما در حال حاضر برای بارگیری به برزیل در ماه آینده آماده می‌شوند، همچنین سومین کشتی هم در حال مذاکره است.

نرخ حمل و نقل از ایران به مقصد برزیل در حال حاضر حدودا 65 تا 70 دلار در هر تن برآورد می شود. یک تولیدکننده ایرانی اوره پیشنهادی در رقم 510 دلار در هرتن فوب برای اوره در ماه آگوست به ترکیه داشته است که تناژی برای این ماه نداشته است. همچنین رقم 550 دلار در هر تن فوب برای فروش اوره شنیده شده که کمتر از هفته قبل یعنی 570 تا 575 دلار در هر تن فوب است.

*برخی منابع خبری می‌گویند: قبل از مناقصه هند، تولیدکنندگان فوب 500 دلاری را هدف قرار می دادند. این مقادیر در اکثر بازارها غیرقابل اجرا هستند، و پیشنهادات قابل قبول احتمالاً به فوب 400 دلار نزدیک می‌شوند. استعلام‌های ذکر شده در بازار در این هفته شامل 40000 تن اوره از بندر امام خمینی به بنادر تکیرداغ و یاریمجا در تاریخ‌های بارگیری سریع و همچنین 25000 تن از همان بندر بارگیری به کپر نیز در تاریخ‌های فوری است. این در حالی است که گفته می شود قیمت گذاری اوره پتروشیمی‌های پردیس، کرمانشاه و شیراز در این هفته به صورت فرمولی بوده است و اوره هلدینگ پارسیان به مقصد ترکیه هم در محدوده 500 دلار در هر تن فوب قیمت‌گذاری شده است، لردگان پیشتر محموله ای فروخته بود و در حال حاضر محموله‌ای ندارد. مسجد سلیمان هم تا پایان جولای محموله اوره ای برای فروش ندارد. پتروشیمی خراسان در حال مذاکره برای فروش محموله‌ای فله است.